TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ZARZĄDZANIE PUBLICZNE TEORIA I PRAKTYKA W POLSKICH ORGANIZACJACH autor: red.nauk.MAREK SIEMIŃSKI, red.nauk.KRZYSZTOF KRUKOWSKI
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ZARZĄDZANIE PUBLICZNE TEORIA I PRAKTYKA W POLSKICH ORGANIZACJACH

Wersja papierowa
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI W OLSZTYNIE
ISBN: 978-83-7299-956-6
Liczba stron: 319
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
29,90 zł 26,90 zł

Sprawne funkcjonowanie organizacji publicznych wymaga od osób nimi zarządzających stosowania nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania. W teorii i praktyce zarządzania organizacjami publicznymi można spotkać wiele metod i technik stosowanych w organizacjach biznesowych. Jest to tendencja związana ze znanym nurtem zarządzania publicznego New Public Management.
Monografia składa się z trzech części. W pierwszej przedstawiono różne koncepcje i metody usprawniania zarządzania organizacjami publicznymi. Druga dotyczy zarządzania instytucjami badawczo-rozwojowymi. Zwrócono uwagę na znaczenie procesu rekrutacji pracowników naukowo-dydaktycznych oraz zaproponowano modyfikację tego procesu. Przedstawiono również analizy dotyczące karier zawodowych w uczelniach publicznych.
W trzeciej części przedstawiono organizację publiczną jako podmiot badania klimatu i kultury organizacyjnej w różnych obszarach, między innymi przeanalizowano klimat aksjonormatywności krajowych instytucji publicznych w perspektywie ich społecznej misji. Wszystkie koncepcje przedstawione w opracowaniu opierają się na założeniu, że można, a nawet należy, implikować rozwiązania biznesowe do organizacji publicznych.
W praktyce organizacji publicznych można spotkać wiele takich prób, lecz niekiedy wprowadzenie rozwiązań biznesowych jest bezkrytyczne, prowadzi do skutku odwrotnego, czyli spadku efektywności działania takiej organizacji.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA
KONCEPCJE I METODY USPRAWNIANIA ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI PUBLICZNYMI
1. Zmiany strukturalne w administracji publicznej - podejście procesowe, Bogdan Nogalski, Adam Klimek
1.1. Administracja jako organizacja
1.2. Ocena sprawności administracji
1.3. Proces jako czynnik strukturotwórczy
1.4. Administracja w procesie inwestycyjnym - prace badawcze i koncepcyjne
2. Modele kompetencyjne pracowników jako narzędzie doskonalenia ZZL w organizacjach publicznych, Barbara Kożuch, Wioleta Karna, Mateusz Lewandowski
2.1. Pojęcie i rozwój kompetencji pracowniczych
2.2. Podstawy tworzenia modeli kompetencyjnych w organizacjach
2.3. Metodyka badań
2.4. Model kompetencyjny zastosowany w badanych urzędach gminy
2.4.1. Założenia metodologiczne modelu kompetencyjnego w badanych urzędach
2.4.2. Możliwości doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi w badanych urzędach na podstawie stosowanego modelu kompetencyjnego
3. Teoria ograniczeń w usprawnianiu procesów, obsługi instytucji publicznych, Maciej Walczak
3.1. Założenia teorii ograniczeń
3.2. Metodyka teorii ograniczeń
3.3. Specyfika zastosowania teorii ograniczeń w sektorze publicznym
3.4. Przykład usprawnienia procesu obsługi klienta z zastosowaniem teorii ograniczeń
4. Podejście do zarządzania projektami IT w sektorze publicznym, Anna Kaczorowska, Marian Bieniecki
4.1. Specyfika projektów IT
4.2. Przyczyny niepowodzeń projektów IT
4.3. Uwarunkowania realizacji projektów IT w sektorze publicznym
4.4. Metodyczne podejście do zarządzania projektami IT w sektorze publicznym
5. Specyfika pomiaru innowacji w sektorze publicznym w świetle doświadczeń zagranicznych, Angelika Wodecka-Hyjek
5.1. Istota i typologia innowacji w sektorze publicznym
5.2. Koncepcje pomiaru innowacji w sektorze publicznym
6. Przykłady izomorfizmu instytucjonalnego w strategicznym zarządzaniu instytucjami publicznymi, Tomasz Kafel
6.1. Instytucjonalna teoria stosunków między organizacją a otoczeniem
6.2. Wpływ izomorfizmu instytucjonalnego na funkcjonowanie organizacji
6.3. Implikacje izomorfizmu instytucjonalnego w strategicznym zarządzaniu instytucjami publicznymi
7. Polska administracja publiczna w świetle koncepcji Public Sernice Motivation, Marta Gochnio
7.1. Koncepcja Public Service Motivation
7.2. Motywacja a koncepcje zarządzania w administracji publicznej
7.3. Czy jest miejsce dla motywacji służby cywilnej w polskiej administracji publicznej?
8. Teoretyczne podstawy oceny efektywności funkcjonowania administracji publicznej w ujęciu nieparametrycznym, Anna Rutkowska
8.1. Podstawy metodologiczne badań nad efektywnością administracji publicznej
8.2. Metoda DEA (ang. Data Envelopment Analysis) jako narzędzie badań nad efektywnością administracji publicznej
9. Wykorzystanie macierzy KCG w zarządzaniu organizacją ochrony zdrowia, Justyna Kujawska
9.1. Podstawowe zasady koncepcji lean
9.2. Narzędzia koncepcji lean
9.3. Specyfika zasad lean office
9.4. Koncepcja lean w opiece zdrowotnej
9.5. 20 kluczy i matryca KCG
10. Wykorzystanie modelu biznesu w zarządzaniu publicznym, Tadeusz Falencikowski
10.1. Istota modelu biznesu zarządzania publicznego
10.2. Składniki modelu biznesu zarządzania publicznego
10.3. Zakres zastosowania modelu biznesu do zarządzania sprawami publicznymi
11. Innowacyjne zarządzanie strategiczne w jednostkach samorządu terytorialnego, Maciej Zastempowski, Krzysztof Krukowski
11.1. Strategia, planowanie i zarządzanie strategiczne w samorządzie terytorialnym
11.2. Strategiczna karta wyników - ramy teoretyczne
11.3. Strategiczna karta wyników i jej miejsce w realizacji strategii jednostek samorządu terytorialnego
12. Efektywność ekonomiczna kontraktowania zadań publicznych, Marian Oliński
12.1. Efektywność ekonomiczna w zarządzaniu
12.2. Kontraktowanie zadań publicznych
12.3. Propozycja pomiaru efektywności ekonomicznej kontraktowanych zadań
publicznych

CZĘŚĆ DRUGA
ZARZĄDZANIE INSTYTUCJAMI BADAWCZO-ROZWOJOWYMI
13. Kariera zawodowa w uczelniach publicznych - możliwości i zagrożenia postrzegane przez doktorantów, Zofia Litwin, Justyna Bugaj
13.1. Kariera naukowa
13.2. Pracownicy badawczo-naukowi
13.3. Doktoranci w Polsce
13.4. Charakter badań
13.5. Kontynuacja kariery akademickiej
13.6. Motywy podejmowania studiów III stopnia
13.7. Podsumowanie
14. Dobór nauczycieli akademickich - rekomendacje dla procesu, Justyna Bugaj
14.1. Rekrutacja pracowników
14.2. Selekcja pracowników
14.3. Definicja kompetencji pracowniczych
14.4. Wymagania formalne - czas pracy i zakres obowiązków nauczycieli akademickich
14.5. Metody badawcze
14.6. Propozycja modyfikacji procesu rekrutacji i selekcji
14.7. Kompetencje dydaktyczne
15. Finansowanie instytucji otoczenia biznesu na przykładzie projektu Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji dla Sektora Usług Service Inter-Lab, Piotr Niedzielski, Joanna Rzempala
15.1. Zakres i uzasadnienie projektu
15.2. Cele realizacji projektu
15.3. Rezultaty i produkty projektu
15.4. Finansowanie i efektywność finansowa i ekonomiczna

CZĘŚĆ TRZECIA
ORGANIZACJA PUBLICZNA JAKO PODMIOT BADANIA KLIMATU I KULTURY ORGANIZACYJNEJ
16. Analiza klimatu aksjonormatywności krajowych instytucji publicznych
w perspektywie ich społecznej misji, Marian Mroziewski
16.1. Rola instytucji publicznych i kierowane wobec nich społeczne oczekiwania
16.2. Założenia i wyniki podjętych badań
16.3. Ocena postaw pracowników administracji, poziomu klimatu aksjonormatywności badanych instytucji oraz stopnia wypełniania przez nie misji społecznych
17. Specyfika kultury organizacyjnej w administracji publicznej, Joanna Wiśniewska-Mikosik
17.1. Krótki rys historii administracji publicznej
17.2. Kultura organizacyjna
17.3. Wartości wpisane w kulturę organizacyjną
18. Kultura i klimat organizacyjny w jednostkach administracji publicznej,
Małgorzata Szepioła-Uściiko
18.1. Kultura organizacyjna w jednostkach administracji
18.2. Istota kultury organizacyjnej
18.3. Klimat organizacyjny w zarządzaniu
18.4. Klimat a kultura organizacyjna
19. Poziom satysfakcji z komunikacji wewnętrznej wśród pracowników organizacji
publicznych, Joanna Litwin, Sylwia Bialas
19.1. Komunikacja wewnętrzna i jej znaczenie w organizacji
19.2. Kanały przepływu informacji i formy komunikacji
19.3. Wyniki badań nad komunikacją wewnętrzną w organizacjach publicznych

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier