TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: NOWE FORMY INNOWACJI autor: red.nauk.KRYSTYNA POZNAŃSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

NOWE FORMY INNOWACJI

Nowość
Wersja papierowa
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 978-83-8030-251-8
Liczba stron: 171
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2018 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
44,00 zł 39,60 zł

W warunkach hiperkonkurencji podmioty gospodarcze muszą nastawić się na kreowanie nowej i korzystnej dla siebie rzeczywistości, przy czym jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań, dzięki któremu cele te mogą zostać zrealizowane, jest wdrażanie innowacji. Zakres i rodzaj innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa ulega zasadniczej modyfikacji wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym oraz zmianą modeli biznesowych. Niniejsza książka stanowi próbę przedstawienia nowych form innowacji oraz możliwości ich wykorzystania w gospodarce światowej i polskiej. Zarówno podjęte rozważania teoretyczne, jak i opisane badania o charakterze empirycznym koncentrują się na takich rodzajach innowacji, jak innowacje otwarte, ekoinnowacje, innowacje społeczne, a także innowacje oszczędne oraz wybrane innowacje czwartej rewolucji przemysłowej.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Kamil M. Kraj
Rozdział 1. Model otwartych innowacji jako wiodący paradygmat zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie
Wstęp
1.1. Znaczenie innowacyjności z perspektywy rozwoju przedsiębiorstw a główne determinanty procesów innowacji
1.2. Model otwartych innowacji - geneza, założenia oraz nurty badań
1.3. Zastosowanie modelu otwartych innowacji w praktyce - wybrane aspekty
Podsumowanie
Bibliografia

Jan Klimek, Beata Żelazko
Rozdział 2. Konkurencyjność i innowacyjność firm rodzinnych
Wstęp
2.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa rodzinnego
2.1.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa
2.1.2. Sposoby kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa rodzinnego
2.2. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach rodzinnych
2.2.1. Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego
2.2.2. Innowacyjność przedsiębiorstw rodzinnych w świetle wyników badań
2.3. Rola innowacji w kształtowaniu konkurencyjności firm rodzinnych na polskim rynku - analiza przypadków
Podsumowanie
Bibliografia

Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek, Jacek Wysocki
Rozdział 3. Ekoinnowacje i działalność proekologiczna przedsiębiorstw w Polsce
Wstęp
3.1. Pojęcie ekoinnowacji (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)
3.2. Klasyfikacja innowacji ekologicznych (Krystyna Poznańska, Edyta Bochenek)
3.3. Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych (Jacek Wysocki)
3.3.1. Wprowadzenie
3.3.2. Metoda badań, przyjęte założenia i charakterystyka próby badawczej
3.3.3. Inicjatywy proekologiczne podejmowane w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce - wyniki badań empirycznych
Podsumowanie (Jacek Wysocki)
Bibliografia

Jan M. Janiszewski
Rozdział 4. Frugal Innovation - innowacje inspirowane ideą Jugaad
Wstęp
4.1. Istota innowacji oszczędnych
4.2. Jugaad - idea przedsiębiorczości sprzyjająca tworzeniu innowacji oszczędnych
4.3. Innowacje oszczędne a potrzeby rynków wschodzących
4.4. Innowacje oszczędne - przykłady
Podsumowanie
Bibliografia

Artur Marczak
Rozdział 5. Cloud computing - korzyści i bariery wynikające z zastosowania w przedsiębiorstwach
Wstęp
5.1. Chmura obliczeniowa - pojęcie i podstawowe rodzaje
5.2. Możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej
5.3. Znaczenie chmury obliczeniowej
5.4. Bariery i zagrożenia związane z wykorzystaniem chmury obliczeniowej
Podsumowanie
Bibliografia

Mirosław Jurdeczka
Rozdział 6. Innowacje społeczne w kontekście przedsiębiorczości społecznej - analiza studiów przypadku
Wstęp
6.1. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna
6.2. Przedsiębiorczość społeczna - rozważania definicyjne
6.3. Innowacje społeczne - koncepcja oraz jej implementacja rynkowa
6.4. Innowacje społeczne a przedsiębiorczość społeczna - studia przypadku
6.4.1. Nigeria - innowacje społeczne jako rozwiązanie w przypadku nierówności społecznych
6.4.2. Szwecja - innowacje społeczne jako narzędzie rozwoju społeczeństwa i gospodarki
6.4.3. Polska - innowacje społeczne szansą dla długotrwałego rozwoju społeczno-gospodarczego
Podsumowanie
Bibliografia

Zakończenie

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier