TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ NOWYCH MEDIÓW ANALIZA MODELI BIZNESOWYCH FIRM INTERNETOWYCH autor: red.nauk.IRENA HEJDUK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ NOWYCH MEDIÓW ANALIZA MODELI BIZNESOWYCH FIRM INTERNETOWYCH

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 978-83-7378-845-9
Liczba stron: 232
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
45,00 zł 40,50 zł

W XIX wieku rewolucja przemysłowa odmieniła środowisko społeczne i zrodziła naukowe zarządzanie. Obecnie obserwowane zmiany dokonają jeszcze większej rewolucji technicznej i wywołają potrzebę zweryfikowania podstaw dyscypliny zarządzania oraz wskazania elementów nowego paradygmatu zarządzania. O tym, jakie paradygmaty będą rządziły współczesną nam rzeczywistością, zaskakująco trafnie już w 1982 r. napisał Robert Nasbitt w swojej pracy Megatrends. Wymienił w niej takie trendy, jak: decentralizacja, sieciowość, wysokie technologie, społeczeństwo informacyjne. Dziś mamy okazję obserwować funkcjonowanie tych paradygmatów w praktyce.

A może takim megatrendem - paradygmatem zarządzania - okaże się koncepcja sustainability, nad którą pracuje już dziś wiele ośrodków naukowych w amerykańskich i europejskich szkołach biznesu. Sustainability to zdolność przedsiębiorstwa do: ciągłego uczenia się, adaptacji i rozwoju, rewitalizacji, rekonstrukcji, reorientacji w celu utrzymania trwałej i wyróżniającej się pozycji na rynku przez oferowanie dzisiejszym i przyszłym nabywcom ponadprzeciętnej wartości - dzięki organicznej zmienności konstytuującej modele biznesowe, a wynikającej z kreowania nowych możliwości i celów przy jednoczesnym równoważeniu interesów różnych grup.

Coraz więcej ośrodków badawczych i naukowych, podobnie jak wielu praktyków, stawia sobie pytanie o przyszłość zarządzania. Czy dokonamy przełomowych zmian, odrzuciwszy w teorii i praktyce to, co kształtowało się przez lata, i sformułujemy nowy, rewolucyjny paradygmat trwałego, odnawialnego, zdolnego przetrwać różne technologiczne wyzwania modelu biznesu? Czy też wybierzemy wariant ewolucyjny powolnej adaptacji ex post pojawiających się technologii do przyjętego w przeszłości modelu biznesu? Na te pytania nie odpowiemy jeszcze w ramach tej publikacji, ale stanie się ona - i tego oczekujemy - przyczynkiem do dalszej dyskusji o tym, w jakim stopniu pojawiające się wciąż nowe technologie i wynalazki techniczne oraz technologiczne innowacje zmieniają współczesne modele biznesu.

SPIS TREŚCI

Irena Hejduk
Wprowadzenie

Irena Hejduk, Wiesław M. Grudzewski
Rozdział 1. Technologie przyszłości we współczesnych modelach biznesowych

Jan Klimek
Rozdział 2. Zarządzanie strategiczne a przedsiębiorczość nowych mediów - perspektywa małych i średnich firm

Włodzimierz Szpringer
Rozdział 3. Przekształcenia modeli biznesowych mediów elektronicznych

Włodzimierz Szpringer
Rozdział 4. Nowe modele e-biznesu - aspekty instytucjonalne

Katarzyna Nowicka
Rozdział 5. Rola cloud computingu w kreowaniu przedsiębiorczości

Sylwia Sysko-Romańczuk, Tymoteusz Doligalski, Piotr Zaborek
Rozdział 6. Modele biznesowe polskich firm internetowych - sposoby i efektywność tworzenia wartości

Załącznik
Kwestionariusz wywiadu

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier