TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: POLITYKA EDUKACYJNA I OŚWIATOWA W POLITYCE SPOŁECZNEJ WYBRANE ZAGADNIENIA autor: red.nauk.ANDRZEJ KUSZTELAK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

POLITYKA EDUKACYJNA I OŚWIATOWA W POLITYCE SPOŁECZNEJ WYBRANE ZAGADNIENIA

Wersja papierowa
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU
ISBN: 978-83-7160-821-6
Liczba stron: 205
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
57,90 zł 52,10 zł

Podręcznik ten wzbogaca ofertę źródłową dla polityki edukacyjnej, umożliwiając szerszy ogląd sytuacji, jak polityka ta determinuje życie prywatne obywateli, wspomaga rozwój gospodarczy, uczy korzystania z instytucji demokratycznych czy wreszcie rozumienia życia społecznego.

Obecnie można podjąć próbę refleksji, czy współczesna szkoła realizuje dziedzictwo tamtych dążeń, które pomimo funkcjonowania w warunkach państwa totalitarnego zdołało obronić swą niezależność. Ponadto, czy szkoła ta przygotowuje współcześnie do wolności, ale też odpowiedzialności za siebie i za swoją ojczyznę...?

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Polityka oświatowa - wprowadzenie do problemu
Andrzej Kusztelak
1.1. Istota i cele polityki oświatowej
1.2. Kierunki przemian polityki oświatowej do 1989 roku
1.3. Polityka oświatowa w nowej rzeczywistości geopolitycznej
1.4. Jaka polityka oświatowa jest nam potrzebna?
1.5. Polityka oświatowa w świetle polskiego prawa oświatowego
1.6. Wnioski
1.7. Bibliografia

Rozdział 2. Z dziejów reform oświatowych w Polsce w drugiej połowie XX wieku
Andrzej Kusztelak
2.1. Wprowadzenie
2.2. Szkolnictwo polskie w latach 1944-1948
2.3. Szkolnictwo w okresie tendencji centralistycznych
w latach 1949-1956
2.4. Reforma systemu oświaty z 1961 roku i jej realizacja
2.5. Krytyka systemu edukacji i koncepcja nowej reformy
na lata 1971-1978
2.6. Przygotowanie reformy programowej na lata 1983-1989
2.7. Ustawa o systemie oświaty z 1991 roku
i reforma systemu edukacji z 1998 roku
2.8. Wnioski
2.9. Bibliografia

Rozdział 3. Polityka edukacyjna wobec dzieci i młodzieży polskiej przebywających czasowo za granicą po 1945 roku
Andrzej Kusztelak
3.1. Wprowadzenie
3.2. Początki polskiego szkolnictwa
przy przedstawicielstwach dyplomatycznych PRL
3.3. Zasady organizacji kształcenia dzieci
przebywających czasowo za granicą
3.4. Rozwój sieci instytucji szkolnych
przy polskich placówkach dyplomatycznych
3.5. Wnioski
3.6. Bibliografia

Rozdział 4. Szkoła średnia ogólnokształcąca w reformach edukacyjnych okresu PRL.. Justyna Gulczyńska
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawy organizacji szkoły średniej ogólnokształcącej
po zakończeniu wojny
4.3. "Mała reforma" z 1948 roku
4.4.Ustawa o rozwoju oświaty i wychowania z 1961 roku
4.5. Pozorna reforma oświatowa z 1973 roku
4.6. Wnioski
4.7. Bibliografia

Rozdział 5. Szkolnictwo rolnicze i jego udział w rozwoju obszarów wiejskich
i rolniczych w Wielkopolsce
Wincenty Wrześniewskp
5.1. Wprowadzenie
5.2. Podstawy prawne i organizacyjne szkolnictwa rolniczego w Wielkopolsce
5.3. Struktura organizacyjna szkolnictwa rolniczego j
5.4. Sieć szkolnictwa rolniczego w Wielkopolsce i jej zmiany
5.5. Miejsce i rola szkolnictwa rolniczego
w strukturze szkolnictwa zawodowego w Wielkopolsce
5.6. Wnioski
5.7. Bibliografia

Rozdział 6. Edukacja dziecka niepełnosprawnego a jego uczestnictwo
w życiu społecznym
Joanna Gliszczyńska, Barbara Kołodziej
6.1. Wprowadzenie
6.2. Postawy wobec niepełnosprawności
6.3. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym
6.4. Rodzice uczniów szkół specjalnych a system edukacji
6.5. Relacje dziecka niepełnosprawnego z otoczeniem
6.6. Wnioski
6.7. Bibliografia

Rozdział 7. Kształcenie integracyjne w polskiej szkole - marzenie czy konieczność?
Danuta Apanel
7.1. Determinanty pracy nauczyciela w systemie edukacji inkluzyjnej
7.2. Odpowiedzialna edukacja integracyjna
jako warunek integralnego rozwoju uczniów
7.3. Rola wychowawcy w klasie integracyjnej
7.4. Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010
7.5. Wnioski
7.6. Bibliografia

Rozdział 8. Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w życiu ludzi
w wieku poprodukcyjnym
Natalia Czerwińska, Andrzej Kusztelak
8.1. Wprowadzenie
8.2. Powstanie pierwszych Uniwersytetów Trzeciego Wieku
oraz zasady ich funkcjonowania
8.3. Działalność Uniwersytetów Trzeciego Wieku na świecie
8.4. Rozwój Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce
8.5. Uniwersytety Trzeciego Wieku w życiu ludzi
w wieku poprodukcyjnym w Wielkopolsce
8.6. Charakterystyka wybranych Uniwersytetów Trzeciego Wieku
działających na terenie województwa wielkopolskiego
8.7. Wnioski
8.8. Bibliografia

Podsumowanie
Noty o autorach

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności: