TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: WYBORY SAMORZĄDOWE W MEDIACH REGIONALNYCH. DZIENNIKI REGIONALNE I TELEWIZYJNE AUDYCJE WYBORCZE JAKO PLATFORMY KOMUNIKACJI POLITYCZNEJ autor: red.MAREK MAZUR, red.AGNIESZKA HESS
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

WYBORY SAMORZĄDOWE W MEDIACH REGIONALNYCH. DZIENNIKI REGIONALNE I TELEWIZYJNE AUDYCJE WYBORCZE JAKO PLATFORMY KOMUNIKACJI POLITYCZNEJ

Wersja papierowa
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
ISBN: 978-83-61975-37-3
Liczba stron: 158
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
19,90 zł 17,90 zł

Systematycznie prowadzona analiza sposobów i form prezentacji kampanii wyborczych w mediach stanowi jeden z kluczowych elementów badań nad mediatyzacją komunikacji politycznej. Mimo to, analizy tego typu są w Polsce podejmowane niezwykle rzadko i mają zazwyczaj wymiar fragmentaryczny. W szczególności odnosi się to do badań w obszarze samorządowej rywalizacji wyborczej, którą można uznać za temat marginalizowany, zwłaszcza w porównaniu z badaniami dotyczącymi wpływu mediów na przebieg kampanii wyborczych o zasięgu ogólnokrajowym. Niniejszą publikacją chcemy zatem wywołać dyskusję nad rolą mediów regionalnych w obszarze lokalnej komunikacji politycznej. Nasze rozważania i wnioski opierają się na zaprezentowanych w niej wynikach badań empirycznych dotyczących sposobu relacjonowania kampanii wyborczej w prasie regionalnej oraz sposobu prezentacji komitetów wyborczych w nieodpłatnych audycjach wyborczych, w pasmach lokalnych na antenie TVP INFO, podczas kampanii samorządowej z 2010 roku. Naszym celem, na poziomie badań, było określenie specyfiki każdej z tych kampanii oraz porównanie sposobów relacjonowania i prezentacji komitetów wyborczych w aspekcie regionalnym. W wymiarze ogólnym, książka stanowi próbę rozpoznania procesu mediatyzacji lokalnych kampanii politycznych w Polsce, w szczególności zaś weryfikacji funkcji przypisywanych mediom regionalnym w trakcie kampanii wyborczych.
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelników, jest drugą pozycją książkową wydaną wspólnie przez jej autorów.
ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Upartyjnienie, mediatyzacja i profesjonalizacja samorządowych kampanii
wyborczych
Marek Mazur (Uniwersytet Śląski), Agnieszka Hess (Uniwersytet Jagielloński)
1.1. Upartyjnienie rywalizacji samorządowej - struktura rywalizacji
i deklaracje wyborcze
1.2. Mediatyzacja kampanii wyborczych
1.3. Profesjonalizacja samorządowych kampanii wyborczych

Rozdział II
Typy zachowań i funkcje dzienników regionalnych w kontekście samorządowej
rywalizacji wyborczej - założenia i analiza wyników badań
Agnieszka Hess (Uniwersytet Jagielloński), Marek Mazur (Uniwersytet Śląski)
2.1. Gazeta Wyborcza i Polska The Times na rynku dzienników w Polsce
2.2. Próba i ramy czasowe badań
2.3. Klucz kategoryzacyjny zastosowany w badaniach
2.4. Przebieg badań
2.4.1. Ekspozycja tematyki wyborów samorządowych
2.4.2. Poziomy rywalizacji samorządowej w relacjach dziennikarskich
2.4.3. Forma i sposób wypowiedzi dziennikarskiej
2.4.4. Ramy przedstawiania problematyki wyborczej i tematyka wyborcza
2.4.5. Udział autorów w relacjonowaniu kampanii
2.5. Wnioski

Rozdział III
Relacjonowanie samorządowej kampanii wyborczej w regionalnych wydaniach
Gazety Wyborczej i Polska The Times - analiza porównawcza relacjonowania
kampanii w wybranych metropoliach
Dorota Piontek (UAM), Mariusz Kolczyński (Uniwersytet Śląski)
3.1. Treści regionalne i lokalne na łamach Gazety Wyborczej i mutacji
Polska The Times
3.2. Relacjonowanie kampanii wyborczej w przekazie regionalnych dodatków
Gazety Wyborczej i Polska The Times - analiza porównawcza
3.3. Wnioski

Rozdział IV
Porównanie relacjonowania kampanii wyborczej w regionalnych wydaniach
Gazety Wyborczej i Polska The Times - analiza porównawcza relacjonowania
kampanii w wybranych regionach
Szymon Ossowski (UAM), Bartłomiej Biskup (Uniwersytet Warszawski)
4.1. Charakterystyka regionalnych rynków prasowych i wyborczych
4.2. Relacjonowanie kampanii wyborczej przez prasę regionalne -
analiza porównawcza
4.3. Wnioski

Rozdział V
Komitety wyborcze w nieodpłatnych regionalnych audycjach telewizyjnych
- założenia i podstawowe wyniki badań
Bartłomiej Biskup (UW), Sebastian Drobczyński (WSNHiD), Szymon Ossowski (UAM)
5.1. Zasady umieszczania audycji wyborczych w telewizji
5.2. Próba i ramy czasowe badań
5.3. Klucz kategoryzacyjny zastosowany w badaniach
5.4. Przebieg badań
5.4.1. Czas trwania fragmentu audycji
5.4.2. Odwoływanie się do wyborów (w warstwie wizualnej i werbalnej)
5.4.3. Nadawca w warstwie werbalnej
5.4.4. Funkcje tekstu w warstwie werbalnej
5.4.5. Treść tekstu w warstwie werbalnej
5.4.6. Problemy/propozycje programowe w warstwie werbalnej
5.4.7. Sposób prezentacji problemów/programu w warstwie werbalnej
5.4.8. Personalia w warstwie werbalnej
5.4.9. Wybrane elementy/charakterystyka tekstu
5.5. Wnioski

Rozdział VI
Reprezentacje komitetów partyjnych i niepartyjnych w regionalnych audycjach
wyborczych
Mariusz Kolczyński (Uniwersytet Śląski), Dorota Piontek (UAM)
6.1. Rywalizacja samorządowa z perspektywy strategicznej
6.2. Przebieg badań
6.2.1. Czas trwania fragmentu audycji
6.2.2. Odwołania do płaszczyzny rywalizacji wyborczej (w warstwie wizualnej
i werbalnej)
6.2.3. Nadawca w warstwie werbalnej
6.2.4. Funkcje tekstu w warstwie werbalnej
6.2.5. Dominujące treści w warstwie werbalnej
6.2.6. Sposób prezentacji oferty wyborczej

Zakończenie

Bibliografia

Propter Memoriam dr Karolina Churska-Nowak

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier