TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W BIBLIOTECE autor: red.MAJA WOJCIECHOWSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W BIBLIOTECE

Nowość
Wersja papierowa
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO SBP
ISBN: 978-83-64203-85-5
Liczba stron: 473
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2017 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
54,90 zł 49,40 zł

Zarządzanie jakością to podstawowe podejście w pracy współczesnych bibliotek. Choć znane jest już od wielu lat, ciągle ewoluuje. Pojawiają się nowe założenia, metody badań oraz praktyczne narzędzia wspierające wysoką jakość pracy instytucji bibliotecznych. W książce zaprezentowano wieloaspektowe ujęcie zarządzania jakością, prezentowane zarówno przez bibliologów, jak i praktyków bibliotekarzy, na co dzień zmagających się z koniecznością realizacji usług na najwyższym poziomie. Zaprezentowane artykuły zostały zgrupowane w trzech głównych zrębach: 1. Rekomendacje (prezentacja najnowszych trendów, zagadnienia teoretyczne i terminologiczne); 2. Analizy (wyniki badań jakościowych i ilościowych); 3. Studia przypadków (doświadczenia bibliotek w zakresie projektowania, wdrażania i ewaluacji systemów jakości). Różnorodność tematów sprawia, że oddawany do rąk Czytelnika tom, może stanowić interesującą lekturę zarówno dla teoretyków bibliologii, bibliotekarzy bibliotek różnych typów oraz studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, dopiero pozyskujących wiedzę z zakresu jakości usług bibliotecznych.

SPIS TREŚCI

REKOMENDACJE

Katarzyna Materska
Przyczynek do jakości zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece
akademickiej drugiej dekady XXI wieku

Ewa Głowacka
Badania społecznego i ekonomicznego oddziaływania bibliotek akademickich.
Obszary, projekty, metody

Lidia Szczygłowska
Modele oceny jakości bibliotek cyfrowych

Małgorzata Kowalska
Narzędzia zapewniania i oceny jakości kształcenia profesjonalistów
informacji

Natalia Pamuła-Cieślak
Badanie jakości otwartości polskich czasopism o otwartym dostępie
w kontekście nowych wytycznych Directory ofOpen Access Journal

Agnieszka Jezierska, Andrzej Koziara
Bezpieczeństwo informacji a jakość zarządzania. Normy prawne
i organizacyjne dla bibliotek i firm współpracujących

Małgorzata Dąbrowicz
Zarządzanie jakością poprzez wzmacnianie systemu wartości w bibliotece

Jacek Radwan
Rola przywódcy w procesie doskonalenia jakości funkcjonowania biblioteki

Edyta Strzelczyk
Jakość postrzegana jako satysfakcja użytkowników. Zagadnienia
metodologiczne

ANALIZY

Anna Łach
Jakość usług bibliotecznych w planowaniu marketingowym.
Wyniki analizy SWOT dla wybranych bibliotek województw: dolnośląskiego,
wielkopolskiego, lubuskiego i opolskiego

Agnieszka Adamiec, Ewa Urbanowska
Najlepsze praktyki w tworzeniu stron www bibliotek wyższych uczelni
niepaństwowych

Zbigniew Gruszka
Kryterium dostępności jako wskaźnik jakości. Model rozproszony
bibliotekarstwa publicznego na przykładzie bibliotek łódzkich

Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski
Doskonalenie jakości usług biblioteki w obszarze kompetencji informacyjnych
jej użytkowników. Wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych wśród
studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego

Julita Niedźwiecka-Ambroziak
Otwartość na wdrażanie nowoczesnych technologii a nowe formy zbiorów
w bibliotekach Wyższych Szkół Bankowych (wyniki badań ankietowych)

Maja Wojciechowska
Kształtowanie jakości usług bibliotecznych poprzez wsparcie profesjonalnych
organizacji bibliotekarskich. Na przykładzie IFLA

Urszula Knop
Jakość usług biblioteczno-informacyjnych w bibliotece akademickiej w okresie
rozwoju zasobów Open Access - wybrane zagadnienia

STUDIA PRZYPADKÓW

Ewa Rudnicka, Katarzyna Rzempołuch-Pallasch
Opis stanowiska pracy jako wyraz dbałości o jakość kadr bibliotecznych.
Przykład Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie

Mariola Augustyniak
Zintegrowany system biblioteczny jako narzędzie wspomagające zarządzanie
jakością w bibliotece akademickiej. Przykład Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego

Renata Borońska, Jadwiga Grabarska
Wybrane problemy zarządzania książkami elektronicznymi w bibliotece
akademickiej na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Techniczno-
-Przyrodniczego w Bydgoszczy

Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek
System oceny pracowników w Bibliotece Głównej Wojskowej Akademii
Technicznej w Warszawie

Marzena Błach
Jakość usługi wypożyczeń międzybibliotecznych w Bibliotece Głównej
Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie

Urszula Kulczycka, Beata Roszkowska-Paszuk
Katalog online biblioteki narzędziem komunikacji z czytelnikiem. Analiza
funkcjonalności katalogu Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego w oparciu
o przeprowadzone badania

Sławomir Sobczyk
Wpływ zmian w strukturze i przestrzeni organizacji biblioteki na jakość usług.
Przykład Wypożyczalni Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie

Iwona Osmulska, Dorota Janik
Jakość usług bibliotecznych Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej
w Elblągu

Artur Jazdon
Projakościowe zarządzanie kadrami w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu

Aurelia Krzemińska, Dorota Padzik
Wpływ zmian organizacji działów merytorycznych Biblioteki Uniwersytetu
Gdańskiego na jakość ich pracy

Magdalena Seta
Zaspokajanie potrzeb użytkowników małej biblioteki wydziałowej w świetle
badań ankietowych. Przykład Biblioteki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka
i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Wioletta Borowa-Surowiec
Zarządzanie zbiorami Biblioteki NIFC w przestrzeni wirtualnej
XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina
wobec potrzeb użytkowników

Emilia Lepkowska, Anna Szymczak
Techniki motywowania dwóch pokoleń bibliotekarzy oraz ich znaczenie
dla nowoczesnego zarządzania biblioteką akademicką. Przykład Biblioteki
Politechniki Poznańskiej

Tatiana Andrzejewska, Bożena Hakuć
Wewnętrzny system zapewnienia jakości w Bibliotece Uczelnianej Politechniki
Gdańskiej

Sławomir Sobczyk
Konfrontacja artysty z katalogiem bibliotecznym - na przykładzie badań
ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych
w Krakowie

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności: