TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: METODY NAPRAWY I ZABEZPIECZANIA BETONOWYCH OBIEKTÓW MOSTOWYCH autor: red.JANUSZ RYMSZA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

METODY NAPRAWY I ZABEZPIECZANIA BETONOWYCH OBIEKTÓW MOSTOWYCH

Wersja papierowa
Wydawnictwo: INSTYTUT BADAWCZY DRÓG I MOSTÓW
ISBN: 978-83-89252-14-2
Liczba stron: 118
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
96,90 zł 87,20 zł

Publikacja stanowi kompendium aktualnej wiedzy o zabezpieczaniu przed korozją i naprawie drogowych obiektów mostowych o konstrukcji betonowej. Zagadnienie jest istotne, gdyż ponad 80% obiektów usytuowanych w sieci dróg publicznych w Polsce ma betonową konstrukcję niosącą. Ponadto zdecydowana większość tych obiektów jest obecnie obciążana pojazdami o masie większej niż przewidywana na etapie projektowania obiektu. Obiekty ulegają przyspieszonej degradacji, determinującej konieczność wykonania naprawy lub zabezpieczenia antykorozyjnego, a wówczas niniejsza monografia może być pomocna i jest ze wszech miar godna polecenia.

Zeszyt składa się z 7 rozdziałów. Każdy dotyczy innego aspektu omawianego obszaru tematycznego, a łącznie tworzą zamkniętą całość (według pitagorejczyków liczba siedem jest liczbą mistyczną; jest m.in. symbolem doskonałości i kompletności). W kolejnych rozdziałach opracowania:
- wskazano na konieczność naprawy obiektów uszkodzonych w wyniku zbyt dużego obciążenia w stosunku do obciążenia projektowego; podano proste sposoby zapewnienia oczekiwanej trwałości żelbetu oraz zdefiniowano zasady naprawy i ochrony żelbetu, odnosząc je zarówno do betonu, jak i do zbrojenia;
- zaprezentowano przykłady wzmacniania zabytkowych obiektów mostowych przy zastosowaniu kompozytów węglowych, które umożliwiają zachowanie pierwotnej formy architektonicznej;
- zwrócono uwagę na uszkodzenia konstrukcji z betonu sprężonego, wynikające ze znacznie niższego niż normowy rzeczywistego modułu sprężystości i mniejszej niż normowa rzeczywistej masy betonu; ponadto przywołano przykłady uszkodzeń konstrukcji skrzynkowych;
- omówiono metody zabezpieczania betonu przed korozją, w tym przede wszystkim hydrofobizację; zaakcentowano zależność trwałości betonu od jego mrozoodporności;
- scharakteryzowano elektrochemiczną ochronę katodową betonowych obiektów mostowych, podając takie warunki jej stosowania, aby była skuteczna i trwała;
- porównano różne rodzaje izolacji wodochronnych oraz ich przyczepność do podłoża w zależności od wieku betonu.

SPIS TREŚCI

Streszczenie/Abstract

I. Obciążenie obiektów mostowych pojazdami ciężkimi
Janusz Rymsza, Michał Karkówski

II. Beton trwały według PN-EN 206-1, naprawiany i chroniony
według PN-EN 1504
Lech Czarnecki

III. Wzmocnienie historycznych mostów położonych w środowisku
miejskim przy pomocy materiałów CFRP
Jerzy Onysyk, Krzysztof Sadowski, Artur Tukendorf,
Kamil Tukendorf

IV. Uszkodzenia mostów wskutek uchybień projektowych
Jan Biliszczuk

V. Zabezpieczanie nowych, betonowych obiektów mostowych
przed destrukcyjnym wpływem środowiska
Krzysztof Germaniuk, Tomasz Gajda

VI. Ochrona katodowa betonowych obiektów mostowych
Arkadiusz Madaj

VII. Izolacje wodochronne konstrukcji betonowych - badania
przyczepności
Małgorzata Gracyasz-Rybka, Ewa Mazurkiewicz

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier