TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: NOWOCZESNE TRAMWAJE W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ autor: red.BOGUSŁAW MOLECKI
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

NOWOCZESNE TRAMWAJE W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

Wersja papierowa
Wydawnictwo: POLITECHNIKA WROCŁAWSKA
ISBN: 978-83-7493-761-0
Liczba stron: 154
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
59,90 zł 53,90 zł

ISBN: 1425-0993-23

Książka ma charakter monograficzny, kompleksowo omawia problemy eksploatacji nowoczesnych wagonów tramwajowych w komunikacji miejskiej z punktu widzenia pasażera. Przedstawiono tło historyczne rozwoju sieci tramwajowych na świecie, jak i obecny zakres wykorzystywania tych systemów. Zaprezentowano historię wrocławskich wagonów tramwajowych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w wyposażeniu przestrzeni pasażerskiej. Oceniono z punktu widzenia pasażera trzy niskopodłogowe typy wagonów tramwajowych, wykorzystywane we Wrocławiu: Protram 205 WrAs, Skoda 16 T oraz Skoda 19 T. Opracowanie zamyka przegląd powiązań taboru tramwajowego z systemami ITS oraz omówienie zagadnień związanych z komfortem podróżnych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Komunikacja tramwajowa w systemie aglomeracyjnego transportu szynowego
1.1. Charakterystyka komunikacji tramwajowej
1.2. Tramwaj jako forma lekkiego transportu szynowego
Bibliografia

2. Zarys rozwoju komunikacji tramwajowej na świecie
2.1. Geneza komunikacji miejskiej
2.2. Rozwój wczesnych form komunikacji tramwajowej
2.3. Okres świetności tramwaju elektrycznego
2.4. Regres komunikacji tramwajowej w epoce masowej motoryzacji
2.5. Rehabilitacja komunikacji tramwajowej
Bibliografia

3. Wrocławskie wagony tramwajowe
3.1. Początki komunikacji tramwajowej we Wrocławiu
3.2. Standaryzacja taboru
3.3. Numeracja taborowa
3.4. Tabor tramwajowy po zakończeniu II wojny światowej
Bibliografia

4. Wrocławskie wagony niskopodłogowe - konstrukcja taboru a wymagania pasażerów
4.1. Wprowadzenie
4.2. Wrocławskie jednokierunkowe wagony niskopodłogowe
4.3. Wrocławskie dwukierunkowe wagony niskopodłogowe
4.4. Niska podłoga a wymiana pasażerów
4.5. Problem wymiany pasażerów w tramwajach Protram 205 WrAs
4.6. Problem wymiany pasażerów w tramwajach Skoda 16 T
4.7. Problem wymiany pasażerów w tramwajach Skoda 19 T
4.8. Niska podłoga a organizacja wnętrza pojazdu
4.9. Organizacja wnętrza wagonu Protram 205 WrAs
4.10. Organizacja wnętrza wagonu Skoda 16 T
4.11. Organizacja wnętrza wagonu Skoda 19T
4.12. Wprowadzenie automatów biletowych
4.13. Niska podłoga a komfort podróży
4.14. Komfort podróży w wagonie Protram 205 WrAs
4.15. Komfort podróży w wagonie Skoda 16 T
4.16. Komfort podróży w wagonie Skoda 19 T
4.17. Podsumowanie
Bibliografia

5. Urządzenia Inteligentnego Systemu Transportu w wagonach tramwajowych
5.1. Oznakowanie zewnętrzne pojazdu
5.2. Oznakowanie wewnętrzne pojazdu
5.3. Informacja głosowa
5.4. Pozycjonowanie pojazdu
5.5. Przekazywanie informacji z tramwaju do systemu
5.6. Przekazywanie informacji z systemu do tramwaju
5.7. Łączność radiowa motorniczych z dyspozyturą
5.8. Wymagania odnoszące się do pojazdów w ITS
5.9. Podsumowanie
Bibliografia

6. Komfort w pojazdach komunikacji miejskiej
6.1. Ewolucja poglądów i działań w zakresie podniesienia komfortu w pojazdach
6.2. Komfort globalny jako wielokryterialny wyróżnik wygody pracy i podróżowania
6.3. Ocena komfortu cieplnego wnętrza pojazdu
6.4. Realizacje techniczne rozwiązań konstrukcyjnych zapewniające wyższy komfort w pojazdach komunikacji zbiorowej
6.5. Podsumowanie
Bibliografia

Informacja o autorach

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności: