TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: POBUDZIĆ A ZOSTAĆ POBUDZONYM EMOCJE W POLITYCE autor: ŻANETA KRAWCZYK-ANTOŃSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

POBUDZIĆ A ZOSTAĆ POBUDZONYM EMOCJE W POLITYCE

Wersja papierowa
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŚLĄSKI
ISBN: 978-83-60743-82-9
Liczba stron: 247
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
34,90 zł 31,40 zł

Współczesna polityka wydaje się odchodzić od standardów racjonalnego wnioskowania, kładąc nacisk na retorykę emocji. Odwołania afektywne wykorzystywane są nie tylko do przedstawiania wizerunku partii, prezentowania programu politycznego i wizji rozwoju państwa, ale także do tłumaczenia społeczeństwu skomplikowanych problemów społeczno-ekonomicznych. Zarzucany brak głębszej refleksji wśród obywateli na temat koniecznych reform w polityce zatrudnienia, sferze podatków, przywilejów socjalnych i szeregu pozostałych dziedzin jest systematycznie pogłębiany przez ich konstruktorów. Język polityki zastąpiony zostaje literą emocji. Prezentowane rozważania ujmują ów problem z perspektywy oddolnej, jaką stanowi punkt widzenia wyborcy. Emocjonalność traktowana jest tutaj dwojako. Po pierwsze - jako sposób postrzegania emocjonalnych przekazów politycznych, po drugie - jako predyspozycja do przeżywania wybranych afektów. Część teoretyczna skupia się wokół wyjaśniania specyfiki procesów emocjonalnych i ich wpływu na zachowania człowieka oraz umiejscowienia emocji w przestrzeni przekazów ugrupowań partyjnych. Dotyka również charakterystyki elektoratów głównych partii politycznych, uwzględniając ich socjodemograficzny i psychologiczny wymiar. W części empirycznej znajdują się wyniki badań, zrealizowanych w celu skonstruowania profili poszczególnych grup wyborców z perspektywy ich dyspozycji emocjonalnych, w oparciu o zmienne: negatywnej emocjonalności, hamowania społecznego i dyspozycyjnego optymizmu. Oddana do rąk czytelnika praca jest próbą wyjaśnienia roli czynnika, który zdaje się dominować we współczesnej przestrzeni polityki.

SPIS TREŚCI

Wstęp

I. Metodologia
Przedmiot i cel badań
Problemy badawcze
Hipotezy badawcze
Metody, techniki i narzędzia badawcze
Dobór próby i organizacja badań

II. W służbie emocji
Z kart historii
W jaki sposób postrzegamy otaczającą rzeczywistość?
Emocje w ujęciu definicyjnym
Proces emocjonalny
Funkcje emocji
Negatywna i pozytywna emocjonalność
Charakterystyka wybranych emocji podstawowych
Emocje i ich wpływ na procesy decyzyjne
Emocje w strukturze osobowości
Wpływ zmiennych na procesy emocjonalne
Dyspozycyjny optymizm a osobowość stresowa

III. Komunikat polityczny i jego nadawcy
Komunikowanie polityczne czy polityczna perswazja?
Emocje w przekazie politycznym
Ukierunkowanie na konflikt
Era politrozrywki
Medialna konstrukcja rzeczywistości i jej interpretacja

IV. Profil przekazów politycznych poszczególnych
ugrupowań partyjnych
Binarny układ Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości
Przekaz polityczny pozostałych ugrupowań partyjnych

V. Perspektywa wyborcy
Wyjaśnianie zachowań wyborczych
Segmentacja elektoratu
Charakterystyka poszczególnych elektoratów
Segmentacja socjodemograficzna i geograficzna elektoratów
Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości
Segmentacja socjodemograficzna pozostałych elektoratów
partyjnych
Segmentacja psychologiczna poszczególnych elektoratów
Charakterystyka poglądów

VI. Emocjonalność wyborcy w perspektywie empirycznej
Struktura grupy badawczej
Grupa studentów
Grupa rodziców
Preferencje i poglądy polityczne
Opis zmiennych psychologicznych
Skala do Pomiaru Typu D
Test Orientacji Życiowej LOT-R
Postrzeganie emocjonalnych komunikatów politycznych poszczególnych
ugrupowań partyjnych w perspektywie zmiennych psychologicznych

Wnioski
Podsumowanie
Literatura

Aneks
Narzędzie badawcze
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier