TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: WSPÓŁCZESNA MŁODZIEŻ WOBEC WOLNOŚCI. STUDIUM SOCJOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE autor: VIOLETTA KOPIŃSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

WSPÓŁCZESNA MŁODZIEŻ WOBEC WOLNOŚCI. STUDIUM SOCJOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE

Wersja papierowa
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT
ISBN: 978-83-89163-38-7
Liczba stron: 329
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2008 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
38,80 zł 34,90 zł

Pragnę stwierdzić z pełnym przekonaniem, iż recenzowana książka stoi na bardzo wysokim poziomie merytorycznym - i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autorkę założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. Violetta Kopińska jawi się w niej jako dojrzały młody naukowiec, który potrafi samodzielnie rozwiązać podjęty przez siebie problem badawczy. Bardzo swobodnie porusza się po poszczególnych zagadnieniach, wreszcie potrafi komunikatywnie i precyzyjnie wyrażać swoje myśli i przedstawiać swoje linie argumentacji. (...) Narracje Autorki są dynamiczne i otwarte, dając czytelnikowi możliwość dokonania własnych interpretacji omawianych zagadnień. Literatura, która stanowiła punkt wyjścia do analiz jest bardzo reprezentatywna dla badanego problemu, a badania są niezwykle mocno osadzone zarówno w przyjętym przez Nią"zestawie" kategorii teoretycznych, jak i -w wyznaczonej przez tytułowy problem - logice pracy (...).
W ostatecznej konkluzji uważam, że problem badawczy postawiony przez Vio-lettę Kopińska jest wartościowym problemem naukowym. Autorka rozwiązała go samodzielnie i zgodnie z obowiązującymi we współczesnej nauce regułami metodologicznymi. Jest to oryginalne i twórcze dzieło stanowiące niezaprzeczalny wkład Autorki w wybrane przez Nią pole problemowe. Dowodzi Jej bardzo wysokiej ogólnej wiedzy teoretycznej, zarówno w zakresie nauk społecznych, jak i szeroko rozumianej humanistyki.
Prof. zw. dr hab. Zbyszko Melosik
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

SPIS TREŚCI

Spis treści
Wprowadzenie

Część pierwsza Teoretyczne podstawy badań
Rozdział 1. Filozoficzne i prawne interpretacje pojęcia "wolność"
1.1. Filozoficzne rozumienie wolności
1.1.1. Wolność w ujęciu filozofii starożytnej
1.1.2. Filozofia średniowieczna wobec wolności
1.1.3. Pojęcie wolności w filozofii nowożytnej
1.1.4. Rozumienie wolności w filozofii XIX i XX w
1.1.5. Wolność w społecznej nauce Kościoła Katolickiego
1.2. Prawne rozumienie wolności
1.2.1. Związek wolności i prawa stanowionego w koncepcjach filozoficznych
1.2.2. Różnice terminologiczne między pojmowaniem "prawa", "wolności" i "obowiązku"
1.2.3. Konstytucyjne wolności i prawa jednostki

Rozdział 2. Społeczne konteksty wolności
2.1. Znaczenie wolności w kontekście edukacyjnym
2.2. Teoretyczne konotacje pojęcia "wolność"
2.2.1. Poczucie wolności
2.2.2. Ograniczenia wolności
2.2.3. Odpowiedzialność
2.2.4. Tolerancja
2.2.5. Autokreacja i samorealizacja
2.3. Interpretacje wolności w środowisku rodzinnym
2.4. Wolność w relacjach rówieśniczych
2.5. Problematyka wolności w środowisku szkolnym
2.6. Wolność a prawo w aspekcie edukacyjnym
2.Wolność a media
2.Problematyka wolności nadawców
2.7.2. Wybrane zagadnienia wolności odbiorców

Część druga
Analiza wyników badań własnych

Rozdział 1. Założenia metodologiczne badań własnych
1.1. Cele i przedmiot badań
1.2. Problemy i hipotezy badawcze
1.3. Zmienne i wskaźniki
1.4. Metoda, techniki i narzędzia badawcze
1.5. Dobór próby badawczej, teren i organizacja badań

Rozdział 2. Charakterystyka demograficzno-społeczna badanej populacji
2.1. Wybrane elementy struktury demograficzno-społecznej badanych
2.2. Badani i ich relacje emocjonalne z rodzicami
2.3. Znaczenie poszczególnych wartości dla badanych
2.4. Wyniki uzyskiwane przez badanych na świadectwie szkolnym

Rozdział 3. Definiowanie przez badanych pojęć: wolność, odpowiedzialność, tolerancja i ich wzajemnych relacji
3.1. Definiowanie przez badanych pojęcia "wolność"
3.2. Ograniczenia wolności w ujęciu respondentów
3.3. Definiowanie przez badanych pojęcia "odpowiedzialność"
3.4. Wolność a odpowiedzialność w poglądach ankietowanych uczniów
3.5. Definiowanie przez badanych pojęcia "tolerancja"
3.6. Wolność a tolerancja z perspektywy respondentów

Rozdział 4. Badani wobec wolności w wybranych kontekstach społecznych
4.1. Doświadczanie przez badanych wolności w rodzinie
4.2. Badani wobec wolności w środowisku rówieśniczym
4.3. Poczucie wolności badanych w szkole
4.4. Wolność w sferze prawnej - interpretacja na podstawie opinii badanych

Rozdział 5. Młodzieżowe interpretacje odpowiedzialności i tolerancji
5.1. Odpowiedzialność badanych- samoocena i interpretacje
5.2. Interpretacje tolerancji w ujęciu respondentów

Rozdział 6. Suplement. Dynamika interpretacji wolności w wypowiedziach uczniów - uczestników wywiadu
6.1. Uwagi wprowadzające
6.2. Między partnerstwem a posłuszeństwem, czyli rzecz o wolności w środowisku rodzinnym
6.3. Wolny wybór, czy świadome ograniczenie? - małżeństwo w opiniach badanych
6.4. Bezmiar wolności wśród rówieśników w wypowiedziach uczniów
6.5. Kontestacja uczniowskiej wolności w perspektywie badanych
6.6. Badan.fco prawie do wolności
6.7. Odpowiedzialność i tolerancja - kilka uwag interpretacyjnych uczestników wywiadu

Zakończenie i wnioski

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier