TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ORGANIZACJE BIZNESU W UNII EUROPEJSKIEJ AKTORZY STRATEGIE INTERESY REGUŁY autor: URSZULA KURCZEWSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ORGANIZACJE BIZNESU W UNII EUROPEJSKIEJ AKTORZY STRATEGIE INTERESY REGUŁY

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 978-83-8030-054-5
Liczba stron: 227
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
50,00 zł 45,00 zł

Monografia ma istotne wartości poznawcze. Autorka przedstawia w niej wyniki badań o charakterze unikatowym, pionierskie zarówno w piśmiennictwie polskim, jak i w literaturze międzynarodowej, zajmującej się problematyką reprezentacji interesów i lobbingu organizacji pracodawców w instytucjach Unii Europejskiej.
Wyjątkowość publikacji polega na tym, że prezentuje najważniejsze ustalenia międzynarodowego projektu EUROLOB II, w ramach którego po raz pierwszy podjęto ilościowe badania nad strategiami reprezentacji interesów gospodarczych w Unii Europejskiej, uwzględniające porównawczo organizacje pracodawców z Francji, Niemiec, Polski i Wielkiej Brytanii. Do tej pory nie przeprowadzono tego rodzaju badań uwzględniających kraje Europy Centralnej, nie porównywano zasobów organizacji biznesu, ani stosowanych przez nie strategii, metod i narzędzi lobbingu.
Dla wzbogacenia merytorycznej zawartości, praca - oprócz metody ilościowej bazującej na sondażu kwestionariuszowym - wykorzystuje również podejście ilościowe, przedstawione w szczegółowej analizie dwóch studiów przypadków.
prof. zw. dr hab. Krzysztof Jasiecki
Instytut Filozofii i Socjologii, Polska Akademia Nauk
(fragment recenzji)

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1. Organizacje biznesu w Unii Europejskiej, ich zasoby i funkcje
1.1. Specyficzne cechy organizacji biznesu w Unii Europejskiej
1.2. Zasoby organizacji: reprezentatywność i legitymizacja
1.3 .Zasoby finansowe organizacji i wiedza ekspercka
1.4. Funkcje pełnione przez organizacje biznesu i stowarzyszenia społeczne

Rozdział 2. Strategie reprezentacji interesów organizacji biznesu w Unii Europejskiej
2.1. Nowe uwarunkowania zewnętrzne jako wyzwanie i szansa dla reprezentacji interesów
2.2. Relacje organizacji z instytucjami Unii Europejskiej i ich znaczenie
2.3. Kontakty organizacji z instytucjami krajowymi i ich użyteczność
2.4. Adaptacja strategii reprezentacji interesów organizacji biznesu do zmieniającego się kontekstu

Rozdział 3. Polskie organizacje biznesu i proces ich europeizacji
3.1. Kim są polskie organizacje biznesu?
3.2. Relacje organizacji z instytucjami krajowymi
3.3. Strategie reprezentacji interesów na szczeblu Unii Europejskiej
3.4. Otwartość polskich organizacji biznesu na współpracę z innymi interesariuszami w Polsce i w Unii Europejskiej

Rozdział 4. Relacje bezpośrednie z Komisją Europejską jako dominująca forma reprezentacji interesów
4.1. Kontakty bezpośrednie interesariuszy z decydentami jako złożone relacje społeczne
4.2. Lobbing bezpośredni wobec Komisji Europejskiej
4.3. Strategie organizacji biznesu i przedsiębiorstw w relacjach z Komisją Europejską
4.4. Organizacje pozarządowe i ich strategie wobec Komisji Europejskiej
4.5. Polityka klimatyczna i energetyczna Unii Europejskiej - główna arena lobbingu bezpośredniego

Rozdział 5. Izby gospodarcze jako reprezentanci interesów przedsiębiorców
5.1. Modele funkcjonowania izb gospodarczych w Europie
5.2. Eurochambres jako istotny aktor na europejskiej arenie

Rozdział 6. Polskie izby gospodarcze w procesie instytucjonalizacji
6.1. Izby gospodarcze w Polsce - silny czy słaby reprezentant interesów małych i średnich przedsiębiorstw?
6.2. Specyfika polskiego modelu funkcjonowania izb
6.3. Polskie izby gospodarcze w poszukiwaniu swojej tożsamości
6.4. Czy zmiana modelu izb w Polsce jest możliwa?

Rozdział 7. Strategie reprezentacji interesów biznesu w procesie uchwalania nowej dyrektywy tytoniowej
7.1. Dlaczego nowa dyrektywa tytoniowa stała się celem ofensywnego lobbingu europejskiego biznesu?
7.2. Kluczowi interesariusze w procesie uchwalania dyrektywy tytoniowej
7.3. Strategia lobbingowa koncernu Philip Morris International w sprawie nowelizacji dyrektywy tytoniowej
7.4. Lobbing koalicji organizacji branży tytoniowej w sprawie nowelizacji dyrektywy tytoniowej
7.5. Przebieg procesu politycznego - najważniejsze etapy i momenty przełomowe, konflikty i podziały polityczne oraz narodowe
7.6. Podziały polityczne i narodowe w instytucjach Unii Europejskiej w procesie uchwalania dyrektywy tytoniowej.
7.7. Stanowisko Polski w sprawie dyrektywy tytoniowej - obrona interesów Polski czy koncernów tytoniowych?

Rozdział 8. Reprezentacja interesów biznesu w sprawie liberalizacji handlu międzynarodowego
8.1. Dlaczego lobbing w sprawie unijnej polityki handlowej?
8.2. Główni aktorzy i ich strategie reprezentacji interesów
8.3. Strategie reprezentacji interesów organizacji biznesu - starcie europejskich producentów i importerów
8.4. Specyfika i reguły lobbingu na rzecz protekcjonizmu versus liberalizacji w handlu międzynarodowym

Zakończenie

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier