TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ZASADY ZARZĄDZANIA TOYOTY W PYTANIACH WYNIKI BADAŃ BOST autor: STANISŁAW BORKOWSKI
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ZASADY ZARZĄDZANIA TOYOTY W PYTANIACH WYNIKI BADAŃ BOST

Wersja papierowa
Wydawnictwo: PTM
ISBN: 978-83-61949-48-0
Liczba stron: 189
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
33,90 zł 30,50 zł

Książka ma na celu udowodnienie, że w przedsiębiorstwach działających w Polsce, bez względu na formę własności, załoga podświadomie wykorzystuje elementy zasad zarządzania, o których być może nigdy nie słyszeli. Zasadami tymi są zasady zarządzania Toyoty (14). Każda z zasad została opisana odpowiednim zestawem czynników. Dobór czynników wymagał paru lat pracy, bowiem muszą one być zrozumiałe dla respondentów/pracowników. Problemem był również dobór cech osobistych respondentów i ich wariantów. W ostateczności ustalono, że cechami tymi zostały płeć (2), wykształcenie (4), wiek (7), staż pracy (8), mobilność/liczba pracodawców (6) oraz tryb zatrudnienia (3). Służyły one do określenia struktury zasobów ludzkich, są także zmiennymi objaśniającymi (niezależnymi). W nawiasie podano liczbę wariantów. Oprócz zasad Toyoty, opisanych stosowanymi czynnikami, cech respondentów w zestawie problemów badawczych znajdują sie elementy dachu domu Toyoty - opisują misję przedsiębiorstw. Zadaniem respondentów było uszeregowanie ważności czynników opisujących daną zasadę zarządzania Toyoty oraz czynników misji przedsiębiorstwa. Zasady zostały opisane różną liczbą czynników - zasadę 1 i 6 po siedem czynników, po sześć czynników opisuje zasada 2 i 7, cztery czynniki charakteryzują zasadę 3 i 4, natomiast zasadę 14 aż dziesięć czynników, misję - pięć czynników. Struktura książki jest tak przedstawiona, aby Czytelnik z powodzeniem mógł wykorzystać w swojej działalności naukowej, menedżerskiej zaproponowaną metodę BOST (termin prawnie chroniony, podobnie jak zestaw czynników). Metoda BOST pozwala określić relacje, jakie zachodzą pomiędzy zasobami materialnymi i zasobami ludzkimi oraz zasobami ludzkimi i zasobami ludzkimi (TOYOTARYZM). Termin ten został również wymyślony przez autora (jak również prawnie chroniony), jego definicję, model z uwzględnieniem podejścia procesowego, strukturę oraz metody ilościowe przedstawiono w rozdziale 1.

Spis treści

Wstęp

1. Charakterystyka zasad zarządzania Toyoty i metody BOST
1.1. Czternaście zasad zarządzania Toyoty
1.2. Struktura metody BOST
1.3. Zakres metody BOST
1.4. Identyfikacja czynników wpływu na wyniki w metodzie BOST
Literatura

2. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Elementy dachu domu
Toyoty
2.1. Ogólna charakterystyka badań
2.2. Statystyczne opracowanie wyników badań
2.3. Hierarchia ważności czynników misji przedsiębiorstw dla
poszczególnych ocen
2.4. Struktura ważności czynników strategicznych w różnych
przedsiębiorstwach
2.5. Analiza korelacyjna wpływu charakterystyk respondentów na wynik
oceny ważności czynników misji przedsiębiorstw
2.6. Podsumowanie
Literatura

3. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 1
3.1. Charakterystyka produktu przedsiębiorstwa
3.2. Proces produkcyjny cementu w ujęciu technologicznym
3.3. Metodyka badań i przedstawienie wyników
3.4. Analiza wyników badań
3.4.1. Charakterystyki statystyczne uzyskanych wyników
3.4.2. Struktura ocen czynników produkcji cementu
3.4.3. Ważność strategicznych czynników podczas produkcji cementu
3.5. Podsumowanie

4. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 2
4.2. Funkcjonowanie kontroli jakości podczas produkcji wyrobu
o podwyższonych wymaganiach
4.3. Charakterystyka drugiej zasady zarządzania Toyoty
i metodyki badań
4.3. Struktura ocen czynników opisujących drugą zasadę
zarządzania Toyoty
4.4. Mapa liczby głosów dla danej oceny w zależności od cech
respondentów
4.5. Grafy korelacyjne
4.6. Podsumowanie i wnioski
Literatura

5. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 3
5.1. Proces wytwórczy sprzętu ochronnego
5.2. Opis trzeciej zasady zarządzania Toyoty
5.3. Metodyka badań i prezentacja wyników
5.4. Graficzna prezentacja struktury ocen
5.5. Budowa szeregów ważności podmiotowych czynników w oparciu
o diagramy Pareto-Lorenza
5.6 Interpretacja rozkładu ocen
5.7. Podsumowanie
Literatura

6. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 4
6.1. Charakterystyka zacisku hamulcowego
6.2. Proces wytwórczy zacisku hamulcowego w ujęciu technologicznym
6.3. Charakterystyka metod kontroli
6.4. Zestawienie wyników badań - oceny ważności czynników
opisujących zasadę 4 zarządzania Toyoty
6.5. Struktura ocen czynników opisujących heijunka
6.6. Ważność czynników obszaru E5 metody BOST
w opinii respondentów
6.7. Wpływ cech respondentów na oceny ważności czynników
opisujących poziomowanie
6.8. Podsumowanie
Literatura

7. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 6
7.1. Prezentacja produktowi ich procesu wytwórczego
7.2. Kontrola produktów mleczarskich
7.3. Zestawienie i analiza statystyczna wyników oceny
7.4. Wykresy radarowe - struktura ocen podmiotowych czynników
7.5. Diagramy Pareto-Lorenza jako instrument do budowy szeregów
ważności czynników opisujących zasadę 6 Toyoty
7.6. Mapy liczby ocen
7.7. Podsumowanie
Literatura

8. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 7
8.1. Prezentacja firmy i jej wyrobu
8.2. Proces wytwórczy wózka dziecięcego wielofunkcyjnego w ujęciu
technologicznym
8.3. Charakterystyka niezgodności przy produkcji wózków dziecięcych
wielofunkcyjnych
8.4. Prezentacja ogólna wyników badań
8.5. Analiza statystyczna zbioru ocen
8.6. Diagramy Pareto-Lorenza dla ocen ważności
8.7. Podsumowanie - grafy korelacyjne
Literatura

9. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Zasada 14
9.1. Prezentacja przedmiotu badań
Charakterystyka czynników opisujących zasadę 14 Toyoty
9.3. Ważność czynników dla poszczególnych ocen
9.4. Struktura ocen ważności czynników obszaru E8
9.5. Mapa liczby głosów dla wybranych czynników obszaru E8
metody BOST
9.5.1. Mapa liczby głosów dla czynnika współpraca z dostawcami,
kooperantami (WD)
9.5.2. Mapa liczby głosów dla czynnika portfel technologii (PT)
9.5.3. Mapa liczby głosów dla czynnika zatrudnienie pracowników (ZT)
9.6. Wpływ cech respondentów na ocenę ważności czynników
opisujących zasadę 14 zarządzania Toyoty
9.7. Podsumowanie
Literatura

10. Zasady zarządzania Toyoty w pytaniach. Problem średniej
w ankietach o skali rangowej
10.1. Określenie problemu i propozycja jego rozwiązania
10.2. Prezentacja wyników rangowania według zaproponowanej matrycy
10.3. Porównanie miejsc w szeregach ważności
10.4. Analiza przemieszczeń w szeregach ważności czynników opisujących
zasadę 2 zarządzania Toyoty
10.4.1.Ogólna charakterystyka zmian miejsc w szeregach
10.4.2.Ilościowa charakterystyka przemieszczeń czynników po ważeniu ocen
ważności
10.5.Podsumowanie i wnioski
Literatura

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier