TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: CYFROWE METODY POMIAROWE W ZASTOSOWANIU DO BADAŃ MOSTÓW autor: PIOTR OLASZEK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

CYFROWE METODY POMIAROWE W ZASTOSOWANIU DO BADAŃ MOSTÓW

Wersja papierowa
Wydawnictwo: INSTYTUT BADAWCZY DRÓG I MOSTÓW
ISBN: 978-83-938648-2-9
Liczba stron: 175
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
161,90 zł 145,70 zł

W serii Studia z zakresu inżynierii wydawanej przez Polską Akademię Nauk została opublikowana monografia pt. Cyfrowe metody pomiarowe w zastosowaniu do badań mostów, wydana przy współpracy Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Autorem monografii jest dr inż. Piotr Olaszek z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

Autor na podstawie własnych doświadczeń oraz źródeł literaturowych przedstawia możliwości i podaje zasady stosowania cyfrowych metod pomiarowych do badań konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem. Szczególną uwagę skierowano na wprowadzane niepewności, związane ze stosowaniem różnych metod pomiarowych i metod cyfrowego przetwarzania sygnałów.


Monografia składa się z czterech części. W pierwszej z nich przedstawiono rolę i znaczenie badań konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem statycznym i dynamicznym. W części drugiej omówiono zagadnienia związane z badaniami konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem statycznym, a w części trzeciej pod dynamicznym. Zakończeniem pracy jest część związana ze sformułowaną tezą, mówiącą o wpływie stosowania cyfrowych metod pomiarowych i cyfrowego przetwarzania sygnałów na możliwość wyznaczania nośności i przydatności eksploatacyjnej konstrukcji mostowych.


Monografia jest przeznaczona dla osób zajmujących się badaniami pod obciążeniem konstrukcji mostowych lub innych podobnych konstrukcji, uczestników procesu odbioru nowej lub oceny starej konstrukcji oraz studentów wyższych uczelni z kierunku budownictwo lub metrologia.

SPIS TREŚCI

Przedmowa
Spis oznaczeń i skrótów

1. Wprowadzenie
1.1. Rola i znaczenie badań konstrukcji mostowych pod próbnymi
obciążeniami
1.2. Cyfrowe metody pomiarowe
1.3. Cyfrowe metody przetwarzania sygnałów
1.4. Podstawowe źródła błędów w procesach pomiarowych

2. Badania konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem
statycznym
2.1. Znaczenie i zakres pomiarów
2.2. Charakterystyka mierzonych sygnałów
2.3. Metody pomiaru przemieszczeń
2.3.1. Metody pomiaru stosowane w praktyce
2.3.2. Alternatywne metody pomiaru przemieszczeń
2.3.3. Niepewność pomiaru przemieszczeń
2.4. Metody pomiaru odkształceń
2.5. Pośrednia metoda pomiaru przemieszczeń
2.5.1. Światowe próby stosowania pochyłomierzy do
monitorowania przemieszczeń, koncepcja systemu
2.5.2. System pomiarowy - sprzęt i oprogramowanie
2.5.3. Algorytm przetwarzania danych pomiarowych
2.5.4. Analiza dokładności metody
2.5.5. Testy terenowe
2.6. Przykłady zastosowań praktycznych
2.6.1. Kontrola poprawności systemu pomiarowego i wpływ innych
czynników na wyniki pomiarów
2.6.2. Interpretacja i ocena stabilizacji wyników pomiarów
2.6.3. Usuwanie szumów pomiarowych
2.6.4. Analiza wyników pomiaru odkształceń

3. Badania konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem
dynamicznym
3.1. Znaczenie i zakres pomiarów
3.2. Charakterystyka mierzonych sygnałów
3.2.1. Obiekty z obciążeniami drogowymi
3.2.2. Obiekty z obciążeniami kolejowymi
3.2.3. Obiekty z obciążeniami typowymi dla pieszych
3.3. Metody pomiaru przemieszczeń
3.3.1. Metoda pomiaru z wykorzystaniem przetworników
indukcyjnych
3.3.2. Metoda pomiaru z wykorzystaniem radaru
interferencyjnego
3.3.3. Wizyjna metoda pomiaru
3.4. Metody pomiaru przyspieszeń
3.5. Inne metody pomiaru przemieszczeń lub przyspieszeń
3.6. Niepewność pomiaru przemieszczeń lub przyspieszeń
3.7. Przykłady zastosowań praktycznych
3.7.1. Ekstrapolacja ekstremalnych amplitud przemieszczeń przy
wyższych i niższych prędkościach przejazdu obciążenia
niż zarejestrowane
3.7.2. Analiza zmiany przemieszczeń pionowych spowodowanych
skręcaniem pomostu przy przejeździe pociągu z różnymi
prędkościami
3.7.3. Zgodność wyników pomiarów przyspieszeń i analiz
numerycznych
3.7.4. Pomiar drgań bocznych elementów niedostępnych

4. Podsumowanie - wpływ cyfryzacji badań na wyznaczanie
nośności i przydatności eksploatacyjnej konstrukcji mostowych

ZAŁĄCZNIK A - Wykaz badanych konstrukcji mostowych
ZAŁĄCZNIK B - Wykaz znaczenia niektórych specjalistycznych
terminów
Summary
Literatura

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier