TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ANALITYCZNE MODELE NIEUSTALONEGO NAGRZEWANIA TARCIOWEGO autor: MICHAŁ KUCIEJ
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ANALITYCZNE MODELE NIEUSTALONEGO NAGRZEWANIA TARCIOWEGO

Wersja papierowa
Wydawnictwo: POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA
ISBN: 978-83-60200-81-0
Liczba stron: 235
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
30,60 zł 27,50 zł

ISBN: 0867-096X-224

Celem badań zamieszczonych w monografii było opracowanie efektywnych analitycznych iúanalityczno-numerycznych metod rozwiązywania zagadnień cieplnych tarcia ciał ograniczonych płaskimi równoległymi
powierzchniami, z uwzględnieniem zmiany w czasie gęstości mocy siły tarcia, oporu termicznego na powierzchni kontaktu, konwekcyjnej wymiany ciepła ze środowiskiem otaczającym na powierzchniach wolnych oraz niejednorodności materiałów elementów pary ciernej.
Do osiągnięcia wyznaczonego celu zostały sformułowane i rozwiązane odpowiednie zagadnienia początkowo-brzegowe przewodnictwa ciepła
i quasi-statycznej termosprężystości dla trzech układów tarciowych: warstwa - półprzestrzeń, półprzestrzeń - warstwa - półprzestrzeń oraz warstwa - warstwa.
Obiektem badań były nieustalone pola temperatury i naprężeń termicznych w wyżej wymienionych układach.
Zakres badań obejmował liniową teorię przewodnictwa ciepła dla równań różniczkowych w pochodnych cząstkowych typu parabolicznego
i quasi-statyczną niesprzężoną teorię termosprężystości.
Znalezione rozwiązania analityczne pozwalają opisać z wysoką dokładnością krótkotrwałe procesy nieustalonego nagrzewania tarciowego takich typów węzłów tarcia, jakimi są np. układy hamulcowe.
W przeprowadzonym cyklu badań ustalono wpływ wielkości iúewolucji obciążenia cieplnego, własności cieplno-fizycznych materiałów, przewodności cieplnej powierzchni kontaktu, intensywności chłodzenia powierzchni wolnych oraz struktury periodycznej komórki kompozytowego materiału jednego zúelementów pary ciernej na rozkłady pól temperatury i naprężeń termicznych. Zaproponowano wzory inżynierskie do obliczeń prędkości i trwałości hamowania, ewolucji temperatury i naprężeń termicznych na powierzchni tarcia, nie tylko podczas hamowania, ale i po zatrzymaniu. Otrzymane rezultaty mogą znaleźć zastosowanie praktyczne przy obliczeniach cieplnych takich kluczowych elementów układów hamulcowych, jak nakładka, tarcza lub zacisk.

SPIS TREŚCI

Wykaz ważniejszych oznaczeń

Wstęp

1. Jednowymiarowe analityczne modele nagrzewania tarciowego
1.1. Wprowadzenie
1.2. Sformułowanie ogólne zagadnienia cieplnego tarcia
1.3. Nagrzewanie tarciowe ze znaną intensywnością
strumienia ciepła
1.4. Zagadnienia kontaktowe z uwzględnieniem
tarciowego nagrzewania podczas hamowania

2. Zagadnienie cieplne tarcia podczas hamowania
ze stałym opóźnieniem przy doskonałym kontakcie cieplnym
warstwy i półprzestrzeni
2.1. Sformułowanie zagadnienia
2.2. Pole temperatury
2.3. Naprężenia termiczne
2.4. Analiza numeryczna

3. Zagadnienie cieplne tarcia przy poślizgu ze stałą prędkością zúuwzględnieniem niedoskonałego kontaktu cieplnego warstwy iúpółprzestrzeni
3.1. Niedoskonały kontakt termiczny jednorodnej warstwy iúpółprzestrzeni
3.1.1. Sformułowanie zagadnienia
3.1.2. Rozwiązanie zagadnienia
3.1.3. Rozwiązania asymptotyczne
3.2. Konwekcyjna wymiana ciepła ze środowiskiem otaczającym
na zewnętrznej powierzchni warstwy
3.2.1. Sformułowanie zagadnienia
3.2.2. Rozwiązanie zagadnienia
3.2.3. Rozwiązania asymptotyczne
3.3. Generacja ciepła na skutek tarcia w układzie
kompozytowa warstwa - jednorodna półprzestrzeń
3.3.1. Sformułowanie zagadnienia
3.3.2. Rozwiązanie zagadnienia
3.3.3. Rozwiązania zagadnienia dla dwóch granicznych wartości współczynnika wymiany ciepła
3.3.4. Rozwiązania asymptotyczne
3.4. Analiza numeryczna

4. Zagadnienie cieplne tarcia podczas hamowania
dla układu warstwa - półprzestrzeń z uwzględnieniem
zmiany w czasie ciśnienia kontaktowego
4.1. Ewolucja ciśnienia kontaktowego i prędkości poślizgu
podczas hamowania
4.2. Sformułowanie zagadnienia
4.3. Rozwiązanie zagadnienia
4.4. Analiza numeryczna

5. Zagadnienie cieplne tarcia podczas hamowania
ze stałym opóźnieniem przy doskonałym kontakcie cieplnym
jednorodnej i odcinkami jednorodnej półprzestrzeni
5.1 Sformułowanie zagadnienia
5.2 Pole temperatury
5.3 Naprężenia termiczne
5.4 Analiza numeryczna

6. Zagadnienie cieplne tarcia ze stałą prędkością poślizgu
przy niedoskonałym kontakcie cieplnym jednorodnej
i odcinkami jednorodnej półprzestrzeni
6.1. Warstwa jednorodna
6.1.1. Sformułowanie zagadnienia
6.1.2. Rozwiązanie zagadnienia
6.1.3. Przypadki szczególne zagadnienia
6.1.4. Analiza numeryczna
6.2. Warstwa kompozytowa
6.2.1. Sformułowanie zagadnienia
6.2.2. Rozwiązanie zagadnienia
6.2.3. Przypadki szczególne zagadnienia
6.2.4. Rozwiązania asymptotyczne
6.2.5. Analiza numeryczna

7. Zagadnienie cieplne tarcia podczas hamowania
dla trzyelementowego układu z uwzględnieniem zmiany
w czasie ciśnienia kontaktowego
7.1. Sformułowanie zagadnienia
7.2. Rozwiązanie zagadnienia
7.3. Analiza numeryczna

8. Zagadnienie cieplne tarcia dla układu warstwa - warstwa
8.1. Sformułowanie zagadnienia
8.2. Rozwiązanie zagadnienia
8.3. Idealny kontakt termiczny pomiędzy warstwami
8.4. Niestacjonarne pola temperatury podczas hamowania
ze stałym opóźnieniem
8.5. Analiza numeryczna

Wnioski końcowe

Tablice materiałów wykorzystanych w analizie numerycznej

Streszczenie w języku polskim

Streszczenie w języku angielskim

Literatura

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier