TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: W STRONĘ DOBREJ EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ  autor: KRYSTYNA ŻUCHELKOWSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

W STRONĘ DOBREJ EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ

Nowość
Wersja papierowa
Wydawnictwo: UKW w BYDGOSZCZY
ISBN: 978-83-8018-123-6
Liczba stron: 214
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2017 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
32,90 zł 29,60 zł

Książka jest skromnym niezwykle istotnym wycinkiem bardzo bogatej i złożonej problematyki z zakresu wychowania i kształcenia najmłodszych dzieci. Adresowana jest do nauczycieli przedszkoli i do kandydatów do tego zawodu, a także do tych dorosłych, którzy troszczą się o rozwój dziecka, jego dobro, szczęście oraz interesują się unowocześnianiem edukacji przedszkolnej i polepszaniem jakości pracy placówek przedszkolnych.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I. Edukacja przedszkolna wobec wyzwań społeczeństwa
informacyjnego
1. Społeczeństwo informacyjne i jego charakterystyka
2. Edukacja przedszkolna w procesie zmian
3. Jaka edukacja przedszkolna jest potrzebna społeczeństwu
informacyjnemu?
4. Zasady organizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego
w˙przedszkolu w społeczeństwie informacyjnym
5. Metody wyzwalające wielostronną aktywność dzieci
6. Technologia informacyjna w organizowaniu procesu
wychowawczo-dydaktycznego w przedszkolu
7. Respektowanie wskazań edukacji refleksyjnej w pracy
pedagogicznej przedszkola

Rozdział II. Podmiotowość dziecka i warunki jej rozwoju
w edukacji przedszkolnej
1. Aktualność rozważań o podmiotowości dziecka w edukacji
przedszkolnej
2. Podmiotowość dziecka w edukacji przedszkolnej
3. Wspieranie rozwoju podmiotowości dziecka w edukacji
przedszkolnej
4. Zachowania nauczyciela związane z rozwijaniem
podmiotowości dziecka

Rozdział III. Wartości w edukacji przedszkolnej
1. Pojęcie i funkcje wartości
2. Klasyfikacja wartości
3. Klaryfikacja wartości i jej techniki
4. Wychowanie do wartości w edukacji przedszkolnej

Rozdział IV. Teleologiczne aspekty edukacji przedszkolnej
1. Pojęcie, źródła i funkcje celów edukacji przedszkolnej
2. Rodzaje celów edukacji przedszkolnej i ich charakterystyka
3. Taksonomiczne ujęcie celów edukacji przedszkolnej
4. Operacjonalizacja celów edukacji przedszkolnej

Rozdział V. Konstruktywizm jako ożywcza zmiana w edukacji
przedszkolnej
1. Idea konstruktywizmu i wynikające z niej założenia
2. Podejście konstruktywistyczne w edukacji przedszkolnej
3. Rola nauczyciela i dziecka w konstruktywistycznym podejściu
do edukacji przedszkolnej
4. Trudności związane z wykorzystaniem podejścia
konstruktywistycznego w edukacji przedszkolnej

Rozdział VI. Skuteczne porozumiewanie się nauczyciela
z rodzicami swoich wychowanków
1. Pojęcie i cechy skutecznego porozumiewania się
2. Funkcje skutecznego porozumiewania się
3. Techniki skutecznego porozumiewania się nauczyciela
z rodzicami

Rozdział VII. Nauczyciel przedszkola
1. Kompetencje nauczyciela przedszkola i ich charakterystyka
2. Cechy osobowościowe nauczyciela przedszkola
3. Wypalenie zawodowe u nauczycieli przedszkola
4. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do wymagań
społeczeństwa informacyjnego

Zakończenie

Bibliografia

Summary

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności: