TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PODSTAWY OCENA PERSPEKTYWY autor: KATARZYNA SZCZEPAŃSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PODSTAWY OCENA PERSPEKTYWY

Wersja papierowa
Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
ISBN: 978-83-7814-100-6
Liczba stron: 491
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
59,90 zł 53,90 zł

W monografii w szczegółowy sposób scharakteryzowano zasady doskonalenia działań w zakresie zarządzania jakością. Autorka uzasadnia dobór proponowanych mierników i wskaźników, korzystając z bogatej literatury przedmiotu oraz autorskich koncepcji interdyscyplinarnego podejścia do zarządzania jakością. Omówiono podstawy kompleksowego i normatywnego zarządzania jakością, rozwój zasad zarządzania jakością, normatywne metody oceny zarządzania jakością, a w ostatniej czwartej części dokonano oceny realizacji zasad zarządzania jakością.
Opis zasad zarządzania jakością uzupełniony jest wskazaniem możliwości ich zastosowania w praktyce.
Monografia ze względu na jej walory naukowe i poznawcze może być wykorzystywana w praktyce zarządzania organizacjami usługowymi i przemysłowymi, a poruszana w niej tematyka stanowi istotny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Cześć pierwsza. Podstawy kompleksowego i normatywnego zarządzania jakością

Rozdział 1. Podstawy rozwoju zarządzania jakością

Rozdział 2. Współczesne podejścia do zarządzania jakością
2.1. Kompleksowe zarządzanie jakością
2.2. Normatywne zarządzanie jakością

Rozdział 3. Modele i struktura zarządzania jakością
3.1. Klasyfi kacja modeli TQM
3.2. Struktura zarządzania jakością

Rozdział 4. Kompleksowe zarządzanie jakością w wynikach badań
4.1. Czynniki wdrożenia TQM
4.2. Efekty wdrożenia TQM
4.3. Modele praktyk zarządzania jakością

Rozdział 5. Normatywne zarządzanie jakością w wynikach badań
5.1. Korzyści z wdrożenia normatywnego systemu zarządzania jakością
5.2. Kierunki doskonalenia normatywnego systemu zarządzania jakością
Podsumowanie

Część druga. Rozwój zasad zarządzania jakością

Rozdział 6. Teoretyczne podstawy zasad zarządzania jakością
6.1. Zasady zarządzania jakością a teoria organizacji i zarządzania
6.2. Zasady zarządzania jakością w ujęciu norm międzynarodowych

Rozdział 7. Przywództwo
7.1. Związki przywództwa z teorią organizacji i zarządzania
7.2. Przywództwo w teorii zarządzania jakością
7.3. Przywództwo w perspektywie modeli doskonałości
7.4. Doskonalenie realizacji zasady przywództwa
7.4.1. Podejście normatywne
7.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 8. Orientacja na klienta
8.1. Związki orientacji klienta z teorią organizacji i zarządzania
8.2. Orientacja na klienta w teorii zarządzania jakością
8.3. Orientacja na klienta w perspektywie modeli doskonałości
8.4. Doskonalenie realizacji zasady orientacji na klienta
8.4.1. Podejście normatywne
8.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 9. Zaangażowanie ludzi
9.1. Związki zaangażowania ludzi z teorią organizacji i zarządzania
9.2. Zaangażowanie ludzi w teorii zarządzania jakością
9.3. Zaangażowanie ludzi w perspektywie modeli doskonałości
9.4. Doskonalenie realizacji zasady zaangażowania ludzi
9.4.1. Podejście normatywne
9.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 10. Podejście systemowe do zarządzania
10.1. Związki podejścia systemowego do zarządzania z teorią organizacji i zarządzania
10.2. Podejście systemowe w teorii zarządzania jakością
10.3. Podejście systemowe w perspektywie modeli doskonałości
10.4. Doskonalenie realizacji zasady podejścia systemowego do zarządzania
10.4.1. Podejście normatywne
10.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 11. Podejście procesowe
11.1. Związki podejścia procesowego z teorią organizacji i zarządzania
11.2. Podejście procesowe w teorii zarządzania jakością
11.3. Podejście procesowe w perspektywie modeli doskonałości
11.4. Doskonalenie realizacji zasady podejścia procesowego
11.4.1. Podejście normatywne
11.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 12. Ciągłe doskonalenie
12.1. Związki ciągłego doskonalenia z teorią organizacji i zarządzania
12.2. Ciągłe doskonalenie w teorii zarządzania jakością
12.3. Ciągłe doskonalenie w perspektywie modeli doskonałości
12.4. Doskonalenie realizacji zasady ciągłego doskonalenia
12.4.1. Podejście normatywne
12.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 13. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów
13.1. Związki podejmowania decyzji na podstawie faktów z teorią organizacji i zarządzania
13.2. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów w teorii zarządzania jakością
13.3. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów w perspektywie modeli doskonałości
13.4. Doskonalenie realizacji zasady podejmowania decyzji na podstawie faktów
13.4.1. Podejście normatywne
13.4.2. Podejście zarządzania

Rozdział 14. Wzajemnie korzystne więzi z dostawcami
14.1. Związki wzajemnie korzystnych więzi z dostawcami z teorią organizacji i zarządzania
14.2. Wzajemnie korzystne więzi z dostawcami w teorii zarządzania jakością
14.3. Wzajemnie korzystne więzi z dostawcami w perspektywie modeli doskonałości
14.4. Doskonalenie realizacji zasady wzajemnie korzystnych więzi z dostawcami
14.4.1. Podejście normatywne
14.4.2. Podejście zarządzania
Podsumowanie

Cześć trzecia. Normatywne metody oceny zarządzania jakością

Rozdział 15. Ocena w perspektywie kadry kierowniczej
15.1. Przegląd zarządzania
15.2. Role najwyższego kierownictwa

Rozdział 16. Audyt
16.1. Geneza, pojęcie i rodzaje audytu
16.2. Proces i program audytu
16.3. Doskonalenie audytu

Rozdział 17. Samoocena
17.1. Charakterystyka samooceny
17.2. Samoocena wg PN-EN ISO 9004:2010
17.3. Perspektywy samooceny

Rozdział 18. Benchmarking
18.1. Istota i rodzaje benchmarkingu
18.2. Proces benchmarkingu
18.3. Zasady i wskaźniki benchmarkingu
Podsumowanie

Część czwarta. Ocena realizacji zasad zarządzania jakością

Rozdział 19. Podstawy oceny zasad zarządzania jakością

Rozdział 20. Ocena zasady przywództwa
20.1. Podejście normatywne
20.2. Podejście zarządzania

Rozdział 21. Ocena zasady orientacji na klienta
21.1. Podejście normatywne
21.2. Podejście zarządzania

Rozdział 22. Ocena zasady zaangażowania ludzi
22.1. Podejście normatywne
22.2. Podejście zarządzania

Rozdział 23. Ocena zasady podejścia systemowego do zarządzania
23.1. Podejście normatywne
23.2. Podejście zarządzania

Rozdział 24. Ocena zasady podejścia procesowego
24.1. Podejście normatywne
24.2. Podejście zarządzania

Rozdział 25. Ocena zasady ciągłego doskonalenia
25.1. Podejście normatywne
25.2. Podejście zarządzania

Rozdział 26. Ocena zasady podejmowania decyzji na podstawie faktów
26.1. Podejście normatywne
26.2. Podejście zarządzania

Rozdział 27. Ocena zasady wzajemnie korzystnych więzi z dostawcami
27.1. Podejście normatywne
27.2. Podejście zarządzania
Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis załączników

Załączniki

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier