TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: WŁADZA A MORALNY WYMIAR PRZYWÓDZTWA autor: JERZY SZCZUPACZYŃSKI
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

WŁADZA A MORALNY WYMIAR PRZYWÓDZTWA

Wersja papierowa
Wydawnictwo: ELIPSA
ISBN: 978-83-7151-954-3
Liczba stron: 450
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
47,90 zł

Tematem książki są standardy i przekonania moralne polskich menedżerów i przedsiębiorców, dwóch grup społeczno-zawodowych, których podstawową rolą w społecznym podziale pracy jest organizacyjne przywództwo. Przedmiot analizy stanowią elementy kształtującego się etosu obu grup, rozumianego jako charakterystyczne ideały, standardy postępowania i kolektywne reprezentacje moralne, określające sposób postrzegania, wartościowania i reakcji w sytuacjach zawodowych. Za podjęciem tej problematyki kryje się przekonanie, że wzorce i wyobrażenia moralne osób wykonujących funkcje przywódcze w organizacjach gospodarczych mają wpływ nie tylko na praktykę zarządzania tymi organizacjami, lecz także na ogólny kształt stosunków władzy w społeczeństwach współczesnych, w których sformalizowane standardy etyczne stają się coraz ważniejszym elementem regulacyjnym. Badając moralne przekonania decydentów organizacyjnych badamy jeden z istotnych składników kulturowego kontekstu stosunków władzy.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA

Rozdział I. Standardy etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu
w perspektywie politologicznej
1.1. Geneza idei społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
1.2. Globalizacji a makropolityczna perspektywa analizy społecznej
odpowiedzialności biznesu
1.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w perspektywie
gospodarki lokalnej
1.4. Korporacja jako "obywatel" globalnego świata

Rozdział II. Standardy etyczne jako przedmiot naukowego opisu
i wyjaśniania
2.1. Instytucjonalizm jako perspektywa badawcza
2.2. Organizacja i środowisko - teoria uzależnienia od zasobów
2.3. Kontraktualizm
2.4. Dyskusje wokół założeń teorii interesariuszy
2.5. Uwagi końcowe

Rozdział III. Normatywne ograniczenia władzy przywódczej
w świetle teorii przywództwa organizacyjnego
3.1. Weberowskie inspiracje koncepcji New Leadership
3.2. Idea przywództwa transformacyjnego i jej moralne odniesienia
3.3. Etyczne ramy przywództwa transakcyjnego
3.4. Normatywne modele etycznego przywództwa
3.5. Podsumowanie

CZĘŚĆ DRUGA

Rozdział IV. Kształtowanie się etosu polskiego biznesu
- przegląd ujęć i koncepcji
4.1. Kryzys więzi moralnej społeczeństwa późnej nowoczesności
a kondycja moralna polskiego biznesu
4.2. Dziedzictwo państwowego socjalizmu i transformacji ustrojowej
4.3. Etyka zawodowa jako efekt profesjonalizacji organizacyjnego
przywództwa
4.4. Standardy etyczne jako efekt instytucjonalizacji społecznej
odpowiedzialności przedsiębiorstw

Rozdział V. Pojęcia badawcze i metodyka badań własnych
5.1. Pojęcie perspektywy percepcyjnej
5.2. Etos jako kategoria deskryptywna i teoretyczna
5.3. Procedura rekonstrukcji perspektyw percepcyjnych
5.4. Osiowe wymiary moralnych przekonań organizacyjnych przywódców
5.5. Technika zdarzeń krytycznych - od behawiorystycznej
do fenomenologicznej interpretacji

Rozdział VI. Moralne perspektywy percepcyjne w świetle badań
jakościowych
6.1. Moralne perspektywy percepcyjne menedżerów
6.2. Społeczne role przedsiębiorcy
6.3. Moralne perspektywy percepcyjne przedsiębiorców
6.4. Międzygrupowy izomorfizm perspektyw percepcyjnych
6.5. Moralne aspekty przestrzegania norm prawnych
6.6. Perspektywy percepcyjne a transformacyjny składnik etycznego
przywództwa

Rozdział VII. Moralne standardy menedżerów liniowych
7.1. Pojęcie standardu moralnego
7.2. Moralne standardy w ujęciu przedmiotowym
7.3. Normy ogólne jako komponent standardów moralnych
7.4. Podsumowanie

Rozdział VIII. Etyczne wzorce kontraktu, komunikacji i kierowania
zespołem w relacjach menedżerów i przedsiębiorców
8.1. Etyczne reguły kontraktu
8.2. Ideał etycznej komunikacji
8.3. Etyczne reguły kierowania zespołem

Rozdział IX. Podejmowanie decyzji zawierających komponent
moralnego wyboru w świetle przywódczych narracji
9.1. Typologia procesów decyzyjnych zawierających elementy moralnego
wyboru
9.2. Taktyki decyzyjne w sytuacjach postrzeganych jako dylematy moralne
9.3. Temporalny wymiar strategii decyzyjnych
9.4. Podsumowanie

Rozdział X. Procesy etycznego uczenia się organizacji
10.1. Typologia etycznego uczenia się organizacji
10.2. Rozwiązywanie dylematów moralnych jako proces uczenia się
10.3. Przerwana pętla moralnego uczenia się

Rozdział XI. Bariery wdrażania standardów etycznych w narracjach
"ludzi biznesu"
11.1. Wewnętrzne źródła braku etyczności w polskich przedsiębiorstwach
11.2. Makrospoteczne otoczenie jako źródło barier etycznego zarządzania
11.3. Podsumowanie

Zakończenie

Załączniki

Bibliografia
Monografie, opracowania, artykuły w pracach zbiorowych
Artykuły
Źródła internetowe

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier