TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: MONITOROWANIE OBCIĄŻEŃ I STANU TECHNICZNEGO KONSTRUKCJI MOSTOWYCH  autor: JAN HOLNICKI-SZULC, ANDRZEJ ŚWIERCZ
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

MONITOROWANIE OBCIĄŻEŃ I STANU TECHNICZNEGO KONSTRUKCJI MOSTOWYCH

Wersja papierowa
Wydawnictwo: IPPT PAN
ISBN: 978-83-89687-88-3
Liczba stron: 244
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
35,90 zł 32,30 zł

Podstawowym celem pracy jest przedstawienie wyników prac badawczych przeprowadzonych w ramach projektu MONIT realizowanego w latach 2009-2012. Tematyka tych prac była związana zarówno z rozważaniami teoretycznymi jak i implementacją systemów ukierunkowanych na praktyczne zastosowania. Część teoretyczna poświęcona jest głównie metodom rozpoznawania obciążeń występujących w transporcie szynowym i drogowym oraz modelowaniu i identyfikacji istotnych (ze względu na bezpieczeństwo) parametrów konstrukcji. Identyfikację przeprowadzano z zastosowaniem gradientowych metod optymalizacyjnych, które - podobnie jak inne podejścia - mogą być wykorzystane do lokalnego monitorowania konstrukcji za pomocą opracowanej wirtualnej izolacji podstruktur. W odniesieniu do opracowanych rozwiązań praktycznych należy wymienić dynamiczną wagę drogową, dynamiczną wagę kolejową oraz system Moni-Most. Zainstalowana w jezdni dynamiczna waga drogowa umożliwia pomiar nacisków osiowych pojazdów w ruchu. System ten pozwala wyselekcjonować te pojazdy, które mogą być przeciążone i przyczyniać się do dewastacji dróg. Podobną funkcję spełnia dynamiczna waga kolejowa, która może dostarczać informacji właścicielowi infrastruktury o przekroczeniu przez składy należące do przewoźników dopuszczalnych nacisków osiowych lub/i prędkości. System Moni-Most jest przeznaczony do monitorowania drgań konstrukcji mostowych wywołanych przez przejeżdżające pojazdy. Jego wdrożenie wykonano jako system zintegrowany z dynamiczną wagą kolejową, która dostarcza danych o obciążeniu konstrukcji. Przedstawione w monografii rozwiązania mają na celu monitorowanie stanu technicznego infrastruktury transportowej, służą poprawie bezpieczeństwa i zmniejszenia ich awaryjności. Niniejsze opracowanie zawiera również wybrane aspekty związane z zagadnieniem monitorowania i oceny stanu technicznego konstrukcji.

SPIS TREŚCI

J. Holnicki-Szulc, A. Świercz
1. Wstęp
1.1 Wprowadzenie
1.2 Zarys systemów monitorowania
1.3 Podstawowe cele i metodyka badań
1.4 Koncepcja i układ książki
1.5 O autorach

K. Sekuła, P. Pawłowski, D. Sala, P. Kołakowski, A. Świercz, D. Wiącek
2. Dynamiczna waga drogowa
2.1 Wprowadzenie
2.2 Systemy ważenia pojazdów w ruchu drogowym
2.3 Belkowy przetwornik nacisku
2.3.1 Koncepcja przetwornika
2.3.2 Algorytm identyfikacji obciążenia
2.3.3 Testy laboratoryjne
2.3.4 Symulacje numeryczne
2.3.5 Testy polowe
2.4 Płytowy przetwornik nacisku
2.4.1 Modelowanie numeryczne przetwornika
2.4.2 Badania eksperymentalne przetwornika
2.5 Pilotażowa waga drogowa
2.5.1 Ogólny opis urządzenia
2.5.2 Elementy instalowane w jezdni
2.5.3 Elementy układu pomiarowego
2.5.4 Instalacja przetworników nacisku
2.5.5 Identyfikacja parametrów pojazdów
2.5.6 Badania środowiskowe
2.6 Podsumowanie

P. Kołakowski, P. Pawłowski, D. Sala, K. Sekuta, A. Świercz, D. Wiącek, P. Wójcicki
3. Dynamiczna waga kolejowa
3.1 Wprowadzenie
3.2 Przegląd systemów ważenia pociągów w ruchu
3.3 Koncepcja ważenia składów kolejowych w ruchu
3.4 Algorytm identyfikacji obciążenia dynamicznego
3.5 Czujniki pomiarowe
3.6 Modelowanie interakcji szyna-podkład-grunt
3.7 Pilotażowa waga kolejowa
3.8 Podsumowanie

P. Kołakowski, A. Mróz, A. Orłowska, P. Pawłowski, D. Sala, K. Sekuła, A. Świercz, D. Wiącek, P. Wójcicki
4. System monitorowania stalowego mostu kolejowego
4.1 Wprowadzenie
4.2 Koncepcja systemu monitorowania mostu
4.3 Oprzyrządowanie obiektu
4.3.1 Przetworniki pomiarowe
4.3.2 Moduły pomiarowe
4.3.3 Jednostka centralna systemu SHM
4.3.4 Układ zasilania
4.3.5 Bezprzewodowa transmisja danych
4.4 Modelowanie numeryczne mostu
4.4.1 Model belkowo-kratowy
4.4.2 Model powłokowo-belkowy
4.5 Testy polowe
4.5.1 Weryfikacja modeli numerycznych
4.5.2 Badania drgań wymuszonych harmonicznie
4.6 Podsumowanie

Ł. Jankowski, J. Holnicki-Szulc, A. Świercz, M. Mróz, P. Kołakowski
5. Numeryczne metody identyfikacji parametrów konstrukcji
5.1 Wprowadzenie
5.2 Wprowadzenie do metody dystorsji wirtualnych
5.2.1 Modelowanie zmian sztywności
5.2.2 Modelowanie odkształceń plastycznych
5.2.3 Modelowanie połączenia elementu belkowego z węzłem
5.2.4 Modelowanie tłumienia w konstrukcjach kratownicowych
5.3.1 Identyfikacja utraty sztywności
5.3.2 Identyfikacja tłumienia materiałowego
5.4 Wirtualna izolacja podstruktur i lokalne monitorowanie
5.4.1 Metody separacji podstruktur
5.4.2 Metoda wirtualnej izolacji podstruktur
5.4.3 Podpory wirtualne
5.4.4 Izolacja wirtualna
5.4.5 Zagadnienia praktyczne
5.4.6 Weryfikacja eksperymentalna
5.5 Podsumowanie

J. Holnicki-Szulc, M. Kokot, P. Kołakowski
6. System identyfikacji spękań w konstrukcjach betonowych
6.1 Wstęp
6.2 Koncepcja systemu ELGRID
6.3 Podstawy teoretyczne modelowania układów elektrycznych
6.3.1 Założenia i podstawowe pojęcia
6.3.2 Macierz wpływu
6.3.3 Modelowanie defektów za pomocą dystorsji wirtualnych
6.3.4 Identyfikacja uszkodzeń
6.3.5 Projektowanie sieci czujników
6.4 Badania doświadczalne
6.4.1 Czujniki pomiarowe
6.4.2 Moduł podstawowy l/O
6.4.3 Moduł rozszerzony I/O
6.4.4 Badania laboratoryjne na przykładzie belki betonowej
6.4.5 Badania laboratoryjne na przykładzie płyty betonowej
6.5 Podsumowanie

C. Graczykowski, G. Knor, P. Kołakowski, G. Mikułowski, A. Orłowska, P. Pawłowski, M. Skłodowski, A. Świercz, R. Wiszowaty, T. Zieliński
7. Wybrane zagadnienia monitorowania
7.1 System monitorowania stanu deformacji konstrukcji stadionu
7.1.1 Wstęp
7.1.2 Wybór monitorowanych elementów konstrukcji i czujników
7.1.3 Strategie pomiarowe
7.1.4 Wyniki pomiarowe
7.2 Impaktor - koncepcja obciążania impulsowego konstrukcji
7.3 Wibroakustyczna metoda identyfikacji źródeł hałasu
7.3.1 Podstawy metody kształtowania wiązki sygnału akustycznego
7.3.2 Badania eksperymentalne
7.4 Wykrywanie delaminacji w kompozytach metodą termiczną
7.4.1 Wstęp
7.4.2 Modelowanie numeryczne
7.4.3 Testy laboratoryjne
7.5 Modelowanie procesu twardnienia betonu

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier