TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: CONTROLLING W ORGANIZACJI TEORIA I PRAKTYKA autor: EWA FRANKOWSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

CONTROLLING W ORGANIZACJI TEORIA I PRAKTYKA

Wersja papierowa
Wydawnictwo: SZKOŁA GŁÓWNA SŁUŻBY POŻARNICZEJ
ISBN: 978-83-88446-29-0
Liczba stron: 172
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
69,90 zł 62,90 zł

W ostatnich latach krajowe przedsiębiorstwa zmuszone zostały do stosowania coraz to nowszych i efektywniejszych sposobów zarządzania. Jednym z nich jest controlling, który stanowi szczególny system koordynacji określonych działań w sferze zarządzania, przede wszystkim w zakresie planowania, kierowania i kontroli oraz gromadzenia i przetwarzania informacji. Jest to proces kompleksowy, w którym dochodzi do scalania wszystkich wymienionych wyżej czynności.
W publikacji "Controlling w organizacji. Teoria i praktyka" autorka poddała wszechstronnej analizie pojęcie controlingu (kontrolingu). Przedstawiła jego genezę, proces kształtowania się zainteresowań tą problematyką od połowy XIX wieku do czasów współczesnych, a także etapy krystalizowania się różnych koncepcji, które dziś współwystępują w wielu dziedzinach naukowych i praktycznych badań. Porządkując znaczenia pojęcia kontrolingu, zwróciła uwagę na różne kryteria systematyzacji jego znaczeń, m.in. kontroling w szerokim znaczeniu (sensu largo) i znaczeniu wąskim (sensu stricte), kontroling wyodrębniany ze względu na szczebel zarządzania, a także spełniane funkcje.
"Celem napisania skryptu było wskazanie realnych możliwości i korzyści wynikających z wprowadzenia do polskich przedsiębiorstw systemu controllingu. Przedstawione w nim narzędzia i techniki controllingowe zwiększają prawdopodobieństwo sukcesu podejmowanych działań, a tym samym przyczyniają się do osiągnięcia zysku i zdobycia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz zmniejszenia ryzyka prowadzonej działalności" pisze autorka we wstępie swojej publikacji.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Miejsce i rodzaje controllingu w systemie zarządzania
1.1. Istota i zakres zarządzania
1.2. Rola zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie
1.3. Pojęcie controllingu
1.3.1. Funkcje i zadania controllingu
1.3.2. Rola controllera w przedsiębiorstwie

Rozdział II
Controlling jako instrument zarządzania w przedsiębiorstwie
2.1. Zakres controllingu w przedsiębiorstwie
2.2. Controlłing operacyjny i strategiczny
2.3. Podstawowe elementy controllingu na tle zarządzania
2.4. Przygotowanie przedsiębiorstwa do wdrożenia systemu controllingu

Rozdział III
Charakterystyczne cechy przedsiębiorstw komunikacji miejskiej
3.1. Specyfika działalności przedsiębiorstw komunikacji miejskiej
3.2. Czynniki kształtujące specyfikę usług komunikacji miejskiej
3.3. Organizacja i zarządzanie komunikacją miejską
3.4. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej

Rozdział IV
Controlling w przedsiębiorstwie komunikacji miejskiej
z wykorzystaniem case study
4.1. Analiza finansowa podstawowym elementem źródłowym informacji
w systemie controllingu
4.2. Budżetowanie kosztów jako źródło informacyjne controllingu
finansowego
4.3. Zakład Komunikacji Miejskiej Connex Tczew Spółka z o.o
4.3.1. Sprawozdanie finansowe za lata 2001-2003
4.3.2. Analiza węzłowych wskaźników ekonomicznych
4.3.3. Prawidłowość ksiąg rachunkowych
4.3.4. Prognoza rozwoju za lata 2004-2008
4.4. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin Spółka z o. o.
4.4.1. Analiza sytuacji finansowej Miejskiego Przedsiębiorstwa
Komunikacyjnego - Lublin Sp. z o.o
4.4.2. Analiza ksiąg rachunkowych
4.4.3. Działanie systemu kontroli wewnętrznej

Rozdział V
Controlling wobec nowych wyzwań
5.1. Controlling narzędziem wczesnego ostrzegania
5.2. Controlling narzędziem zarządzania wartością
5.3. Optymalizacja ryzyka a controlling

Wnioski i zalecenia

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Załącznik

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier