TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: RELACJE Z INTERESARIUSZAMI ORGANIZACJI NON PROFIT Z PERSPEKTYWY MARKETINGOWEJ autor: DOMINIKA MIROŃSKA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

RELACJE Z INTERESARIUSZAMI ORGANIZACJI NON PROFIT Z PERSPEKTYWY MARKETINGOWEJ

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 978-83-8030-052-1
Liczba stron: 251
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
45,00 zł 40,50 zł

Jednym z wyzwań stojących przed trzecim sektorem w Polsce jest zjawisko profesjonalizacji organizacji non profit w obszarze zarządzania, rozumianej jako wprowadzanie rozwiązań zarządczych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa. Za ich stosowaniem przemawia potrzeba stabilnego, efektywnego i przejrzystego funkcjonowania podmiotów trzeciego sektora. W środowisku organizacji non profit temat ten wywołuje duże kontrowersje. Wątpliwości dotyczą przede wszystkim negatywnych skutków bezrefleksyjnego przenoszenia praktyk biznesowych na grunt podmiotów nienastawionych na zysk.

Niniejsza książka wychodzi naprzeciw potrzebie pogłębienia wiedzy na temat specyfiki trzeciego sektora w obszarze zarówno teorii, jak i praktycznych rozwiązań zarządczych. Dokonana analiza pozwoliła na zaproponowanie dopasowanych narzędzi kształtowania relacji z interesariuszami, ale również na wyjaśnienie szeregu zjawisk oraz obalenie niektórych mitów funkcjonujących w tym obszarze. Jedno z nieporozumień stanowi pogląd o substytucyjnym charakterze działań dobroczynnych, który każe postrzegać propozycje organizacji non profit jako konkurujące ze sobą w świadomości potencjalnych darczyńców indywidualnych i przedsiębiorstw. Uważne przyjrzenie się koncepcjom teoretycznym oraz analiza wyników badań z ostatnich lat prowadzą do konkluzji wręcz przeciwnej. Akty dobroczynności mają charakter komplementarny, jedno działanie zachęca do następnego, a prosta forma wsparcia jest zapowiedzią kolejnych, bardziej zaawansowanych. Zjawisko to ma istotne znaczenie dla organizacji trzeciego sektora, ujawnia jego ogromny potencjał oraz wytycza kierunek rozwoju, jakim jest nawiązywanie długoterminowych relacji oraz współpraca, realizowana na różnych poziomach i w wielu kontekstach.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Organizacje non profit na tle historycznym. Definicje i główne pojęcia
1.1. Dobroczynność - rys historyczny
1.2. Definicje organizacji non profit
1.3. Systematyka organizacji non profit
1.4. Specyfika organizacji non profit z perspektywy zarządczej
1.4.1. Pozafinansowe cele organizacji
1.4.2. Dobrowolność uczestniczenia
1.4.3. Rozproszone prawa własności
1.4.4. Interesariusze

Rozdział 2. Przegląd teoretycznych koncepcji funkcjonowania organizacji non profit
2.1. Teorie popytowe
2.1.1. Teoria zawodności państwa
2.1.2. Teoria zawodności kontraktów
2.1.3. Teoria współzależności
2.2. Organizacje non profit w świetle teorii organizacji
2.2.1. Model organizacji non profit - analogia atomu
2.2.2. Teoria agencji
2.2.3. Teoria dobrego gospodarza
2.2.4. Koncepcja izomorfizmu instytucjonalnego
2.3. Teorie podażowe
2.3.1. Pojęcie altruizmu
2.3.2. Kapitał społeczny
2.3.3. Teoria selekcji pracowników
2.4. Teorie hojności
2.4.1. Motywy działań dobroczynnych
2.4.1.1. Model dóbr publicznych
2.4.1.2. Model konsumpcji prywatnej
2.4.1.3. Inne motywy działań dobroczynnych
2.4.2. Teoria wymiany zasobów
2.4.3. Modele zachowań dobroczynnych
2.4.4. Formy działań dobroczynnych

Rozdział 3. Relacje między interesariuszami organizacji non profit
3.1. Relacje między interesariuszami wewnętrznymi
3.1.1. Stosunki między władzą nadzorującą a władzą wykonawczą
3.1.2. Rola płac w relacjach między interesariuszami wewnętrznymi organizacji non profit
3.1.3. Praca wolontariuszy w organizacji non profit
3.1.3.1. Determinanty podejmowania pracy w formie wolontariatu
3.1.3.2. Motywy podejmowania pracy w formie wolontariatu
3.1.3.3. Doświadczenia zdobywane przez wolontariuszy podczas pracy
3.2. Przegląd interesariuszy zewnętrznych
3.2.1. Beneficjenci
3.2.2. Darczyńcy
3.2.3. Podmioty współpracujące
3.2.4. Pozostali interesariusze
3.3. Segmentacja interesariuszy i różnicowanie działań organizacji non profit
3.4. Rola interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w tworzeniu wartości


Rozdział 4. Zarządzanie marketingowe w organizacji non profit
4.1. Orientacja marketingowa podmiotów trzeciego sektora - korzyści i ograniczenia
4.2. Rozpoznanie warunków zewnętrznych oraz wewnętrznych organizacji non profit
4.3. Misja organizacji i cele marketingowe
4.4. Segmentacja i pozycjonowanie organizacji non profit
4.5. Marketing mix
4.5.1. Wartość dla interesariuszy
4.5.2. Koszt dla interesariuszy
4.5.3. Wygoda dla interesariuszy
4.5.4. Komunikacja z interesariuszami

Rozdział 5. Wykorzystanie narzędzi marketingowych w kształtowaniu relacji z darczyńcami indywidualnymi
5.1. Cykl fundraisingowy
5.2. Analiza darczyńców organizacji non profit
5.2.1. Aktywność darczyńców na świecie i w Polsce
5.2.2. Charakterystyka darczyńców
5.3. Planowanie działań fundraisingowych
5.4. Nawiązanie i pielęgnowanie relacji
5.4.1. Rekrutacja darczyńców
5.4.2. Rozwój relacji z dotychczasowymi darczyńcami
5.5. Formułowanie apelu organizacji non profit
5.6. Utrzymanie relacji z darczyńcami i zarządzanie nimi
5.6.1. Sposoby wzmacniania lojalności darczyńców
5.6.1.1. Podziękowanie za wsparcie działalności charytatywnej
5.6.1.2. Informowanie
5.6.1.3. Zaangażowanie
5.6.2. Zarządzanie relacjami z różnymi grupami darczyńców
5.7. Ocena działań

Rozdział 6. Relacje organizacji non profit z przedsiębiorstwami
6.1. Relacje między trzecim sektorem a przedsiębiorstwami w kontekście teorii wymiany zasobów
6.2. Współpraca z organizacjami non profit z perspektywy przedsiębiorstw
6.3. Cykl współpracy organizacji non profit z przedsiębiorstwem
6.4. Typologia form współpracy organizacji non profit z sektorem prywatnym
6.4.1. Filantropia
6.4.2. Patronat
6.4.3. Umowy licencyjne
6.4.4. Sponsorowanie
6.4.5. Marketing społecznie zaangażowany
6.4.6. Programy partnerskie
6.4.7. Partnerstwo typu joint venture
6.4.8. Kontinuum współpracy międzysektorowej
6.5. Kontrowersje wokół współpracy międzysektorowej

Uwagi końcowe

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier