TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ADMINISTRACJA PUBLICZNA W PROCESIE PLANOWANIA POLITYKI PUBLICZNEJ autor: BOGUSŁAW PYTLIK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ADMINISTRACJA PUBLICZNA W PROCESIE PLANOWANIA POLITYKI PUBLICZNEJ

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 978-83-8030-274-7
Liczba stron: 242
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2019 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
53,00 zł 47,70 zł

Podejmując w prezentowanym opracowaniu istotne, wybrane zagadnienia dotyczące planowania polityki publicznej, jego autorzy kontynuują prowadzone od kilku lat badania poświęcone mechanizmom funkcjonowania współczesnego państwa i jego organów, analizowanym z perspektywy nauk o polityce publicznej. Jej istota, przez którą należy rozumieć systemowe i uporządkowane działania instytucji publicznych skierowane na realizację podstawowych funkcji państwa oraz rozwiązywanie zasadniczych problemów zbiorowych powoduje, że analizowanie polityki publicznej powinno przede wszystkim odbywać się w ujęciu procesowym. Mając jednak na uwadze fakt, że polityka publiczna nie sprowadza się wyłącznie do regulacji prawnych zawartych w aktach normatywnych oraz treści konkretnych programów lub strategii, istotne staje się zwrócenie baczniejszej uwagi na jej cykliczność. Cykle polityki publicznej obejmują konkretne etapy prowadzonych działań, do których zasadniczo zalicza się: 1) rozpoznanie, wyodrębnienie i ustalenie listy problemów, tzw. ustalenie agendy, 2) formułowanie treści polityki publicznej, 3) proces decyzyjny polegający na wyborze konkretnych rozwiązań, 4) wdrożenie rozwiązań - implementacja polityki publicznej, 5) monitorowanie rezultatów - ewaluacja polityki publicznej . Biorąc zatem pod uwagę wspomnianą cykliczność, autorzy prezentowanego opracowania postanowili przedstawić rozważania poświęcone aktywności podmiotów administracji publicznej w dziedzinie planowania polityki publicznej.

SPIS TREŚCI

Bogusław Pytlik
Wprowadzenie


Joachim Osiński
Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania planowania polityki publicznej przez organy administracji publicznej
1. Wstęp
2. Pojęcia, terminologia i metodologia
3. Nauki o polityce publicznej a ?zarządzanie publiczne"
4. Czego nie rozumieją współcześni specjaliści od ?zarządzania publicznego"
4.1. Współczesny koncept sfery publicznej i jej wyznaczniki teoretyczne
4.2. Sfera publiczna - próby współczesnych opisów i definicji
4.3. Współczesny kształt sfery publicznej i jej zagrożenia
5. Czego jeszcze nie rozumieją specjaliści od ?zarządzania publicznego"?
5.1. Istota demokratycznego państwa a neoliberalny kapitalizm tzw. wolnego rynku
6. Teoretyczne podstawy planowania polityki publicznej
7. Studia przypadku - polityka miejska
8. Studia przypadku - polityka miejska i new public governance w Oslo -planowanie, partycypacja
9. Podsumowanie

Jerzy Oniszczuk
Model wykładni prawa jako wsparcie jakości w procesie planowania polityki publicznej przez administrację
1. Wstęp
2. Problem i koncepcje obowiązywania prawa. Obowiązywanie systemowe -reguły walidacyjne
2.1. Uwagi wprowadzające
2.2. Koncepcje obowiązywania prawa. Systemowy projekt
3. Wykładnia prawa
3.1. Ogólna charakterystyka wykładni
3.2. Koncepcje wykładni prawa
3.2.1. Wykładnie opisowe i normatywne
3.2.2. Typy koncepcji wykładni prawa
3.3. Funkcje wykładni
3.4. Założenia dotyczące racjonalności prawodawcy
3.5. Typy wykładni
3.6. Sposób przeprowadzenia wykładni
4. Reguły inferencyjne. Obowiązywanie w rezultacie wnioskowania. Luka w prawie
5. Reguły kolizyjne (usuwanie sprzeczności norm)
6. Podsumowanie. Wykładnia źródłem prawa

Izabela Zawiślińska
Narodowy plan działania jako instrument realizacji inicjatywy partnerstwa otwartego rządu na przykładzie Kanady
1. Istota koncepcji Partnerstwa Otwartego Rządu (OGP)
2. Kanada w Partnerstwie Otwartego Rządu
2.1. Pierwszy Narodowy Plan Działania na lata 2012-2013 -Canada‘s Action Plan on Open Government
2.2.Drugi Narodowy Plan Działania na lata 2014-2016 -Canada‘s Action Plan on Open Government 2014-2016
2.3. Narodowy Plan Działania na lata 2016-2018 - Third Biennial Plan to the Open Government Partnership (2016-2018)
3. Podsumowanie

Bogusław Pytlik
Podmioty administracji publicznej w planowaniu rozwoju regionalnego w Polsce - na przykładzie województwa mazowieckiego

1. Wstęp
2. Planowanie polityki publicznej przez podmioty administracji rządowej i samorządowej - zarys problemu
3. Udział samorządu województwa w planowaniu i tworzeniu rozwoju regionalnego
4. Cele rozwojowe planowane w województwie mazowieckim do 2023 r.
4.1. Poprawa jakości badań oraz wzmocnienie współpracy sektora nauki i gospodarki
4.2. Poprawa dostępności regionalnej oraz wzmacnianie metropolitalnych funkcji Warszawy
4.3. Poprawa bezpieczeństwa energetycznego województwa
4.4. Optymalizacja gospodarowania wodami
4.5. Lepsze wykorzystanie istniejącego potencjału przyrodniczego i kulturowego województwa
4.6. Zwiększenie poziomu zatrudnienia w województwie
4.7. Redukcja poziomu wykluczenia społecznego
4.8. Podniesienie poziomu wykształcenia i kompetencji w regionie
4.9. Dbałość o jakość i dostępność usług w zakresie ochrony zdrowia
4.10. Rozwój miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie oraz miast regionalnych i subregionalnych
4.11. Rewitalizacja dzielnic i miast w celu zahamowania niekorzystnych zjawisk społecznych i gospodarczych
5. Podsumowanie

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier