TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: PEDAGOGIKA MONTESSORI PODSTAWY TEORETYCZNE I TWÓRCZE INSPIRACJE W PRAKTYCE autor: BARBARA SURMA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

PEDAGOGIKA MONTESSORI PODSTAWY TEORETYCZNE I TWÓRCZE INSPIRACJE W PRAKTYCE

Wersja papierowa
Wydawnictwo: PALATUM
ISBN: 978-83-927276-0-6
Liczba stron: 220
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2008 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
39,80 zł 35,80 zł

"W czasie przemian obejmujących niemal każdą dziedzinę życia pedagodzy podejmują refleksję nad sposobem wychowania młodego człowieka oraz nad potrzebą stworzenia nowego systemu edukacji. Trwa poszukiwanie metod wychowawczych, które odpowiadałyby wyzwaniom czasu. Tworzy się nowe systemy, ale także czerpie inspirację z tych, które rozwijały się na przeŞłomie XIX i XX wieku. W ostatnich latach (od 1989 roku) w Polsce, w dobie pluralizmu i większej autonomii szkół, powstały i funkcjonują różnego typu placówki oświatowe, które w wielu przypadkach można zaliczyć do szkół eksperymentalnych i alternatywnych, czy to w sensie organizacyjnym, ideowym czy metodycznym. Twórcy niektórych tych placówek korzystają z doświadczeń europejskich reformatorów prowadzących szkoły alternatywne w Europie Zachodniej. Jednym z systemów oświatowych reaktywowanych ostatnio w polskich przedszkolach i szkołach jest system pedagogiczny Marii Montessori (1870-1952), któremu poświęcam tę książkę..."

SPIS TREŚCI

Wstęp

I.Wychowanie i edukacja w systemie pedagogicznym Marii Montessori - podstawy teoretyczne

1.Początki i rozwój systemu pedagogicznego Marii Montessori
1.1.Biografia Marii Montessori
1.2.Rozwój i recepcja myśli pedagogicznej Marii Montessori w świecie
1.3.Rozwój i recepcja myśli pedagogicznej Marii Montessori w Polsce
2.Teoretyczne założenia systemu pedagogicznego Marii Montessori
2.1.Podstawy filozoficzne
2.2.Założenia psychologiczne
2.3.Podstawy socjologiczne
2.4.Pedagogiczne aspekty koncepcji wychowania Marii Montessori
2.5.Metodyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori
2.6.Krytyczne oceny dzieła pedagogicznego Marii Montessori
3.Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w Polsce i we Włoszech
4.Miejsce systemu pedagogicznego Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i we Włoszech

II.Metodologiczne podstawy pracy

5.Metodologia badań własnych
5.1.Problematyka badań
5.2.Zmienne i wskaźniki
5.3.Metody, techniki i narzędzia badawcze
5.4.Charakterystyka badanych instytucji i grup
5.5.Organizacja i przebieg badań
5.6.Charakterystyka zgromadzonego materiału badawczego

III.Pedagogika Marii Montessori w praktyce - analiza badań własnych

6.Twórcze wykorzystanie systemu pedagogicznego Marii Montessori w praktyce
7.Cele wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
7.1.Cel główny i cele szczegółowe wychowania w systemie pedagogicznym Marii Montessori
7.2.Cel główny i cele szczegółowe w polskich placówkach montessoriańskich
7.3.Cele kształcenia we włoskich placówkach montessoriańskich
7.4.Cele w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech - porównanie i interpretacja
8.Treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
8.1.Treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori
8.2.Treści wychowania i kształcenia w polskich placówkach montessoriańskich
8.3.Treści wychowania i kształcenia we włoskich placówkach montessoriańskich
8.4.Porównanie i interpretacja treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
9.Metody wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
10.Formy wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
11.Środki wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
12.Efekty wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech
13.Uwarunkowania efektywności wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w polskich i włoskich placówkach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
14.Postulaty dla praktyki

Bibliografia
Spis tablic
Spis fotografii

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier