TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: BADANIA DOŚWIADCZALNE I MODELOWANIE PROCESÓW KUMULACJI USZKODZEŃ I PĘKANIA ELEMENTÓW KONSTRUKCYJNYCH autor: ANNA FALKOWSKA, ŁUKASZ DERPEŃSKI, ANDRZEJ SEWERYN, JAROSŁAW SZUSTA
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

BADANIA DOŚWIADCZALNE I MODELOWANIE PROCESÓW KUMULACJI USZKODZEŃ I PĘKANIA ELEMENTÓW KONSTRUKCYJNYCH

Wersja papierowa
Wydawnictwo: POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA
ISBN: 978-83-60200-81-0
Liczba stron: 206
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
119,90 zł 107,90 zł

ISBN: 0867-096X-240

Niniejsza monografia stanowi "pomost" pomiędzy mechaniką pękania i mechaniką uszkodzeń. Przedstawiono w niej wyniki zaawansowanych badań doświadczalnych oraz modelowania z wykorzystaniem metod numerycznych, procesów pękania ciągliwego próbek z karbami oraz kumulacji uszkodzeń w warunkach niskocyklowych obciążeń zmęczeniowych, także w temperaturze podwyższonej. W badaniach uwzględniono zarówno obciążenia jednoosiowe (rozciąganie/ściskanie), jak i dwuosiowe (rozciąganie/ściskanie wraz ze skręcaniem), o proporcjonalnych i nieproporcjonalnych składowych.
W pierwszej części pracy opisano wyniki badań doświadczalnych i modelowania numerycznego (z wykorzystaniem metody elementów skończonych) pękania ciągliwego próbek z karbami o różnym kształcie, wykonanych ze stopów aluminium, w warunkach monotonicznego obciążenia jedno- i dwuosiowego (rozciąganie oraz rozciąganie wraz ze skręcaniem). Szczególną uwagę zwrócono na wartości maksymalnych naprężeń normalnych oraz maksymalnych plastycznych odkształceń postaciowych w momencie inicjacji pęknięcia. Zaproponowano także naprężeniowo-odkształceniowe kryterium ciągliwego pękania rozciąganych próbek z karbami.
Następnie przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych i modelowania kumulacji uszkodzeń w warunkach niskocyklowych obciążeń zmęczeniowych, zarówno w temperaturze pokojowej, jak i podwyższonej (do 300oC). Badania przeprowadzono na próbkach wykonanych ze stopów aluminium w warunkach obciążeń jednoosiowych (rozciąganie/ściskanie) oraz dwuosiowych (rozciąganie/ściskanie wraz ze skręcaniem), o proporcjonalnych i nieproporcjonalnych składowych. Przedstawiono własne modele obliczeniowe, w których wartość zmiennej stanu uszkodzenia na płaszczyźnie fizycznej uzależniono od stanu odkształcenia oraz naprężenia na tej płaszczyźnie.
Ostatnią część pracy poświęcono badaniom doświadczalnym wytrzymałości
i niskocyklowej trwałości zmęczeniowej próbek wykonanych ze spiekanych materiałów porowatych na bazie stali implantacyjnej 316L o różnej porowatości,
w warunkach obciążenia jednoosiowego (rozciąganie/ściskanie). Przeprowadzono analizę trwałości zmęczeniowej oraz zmienności pętli histerezy i modułu Younga w trakcie procesu obciążania zmęczeniowego.

SPIS TREŚCI

Wykaz ważniejszych oznaczeń

Wprowadzenie

1. Doświadczalne badania pękania próbek z karbami wykonanych
ze stopów aluminium w jedno- i dwuosiowym stanie obciążenia
Wprowadzenie
1.1. Identyfikacja materiałów przyjętych do badań
1.2. Doświadczalne badania pękania rozciąganych próbek z karbami
1.3. Doświadczalne badania pękania próbek z karbami
w złożonym stanie obciążenia
Podsumowanie

2. Modelowanie pękania ciągliwego próbek z karbami
Wprowadzenie
2.1. Analiza pól naprężeń i odkształceń w próbkach z karbami
wywołanych jednoosiowym monotonicznym rozciąganiem
2.2. Analiza pól naprężeń i odkształceń w próbkach z karbami
w złożonym stanie obciążenia
2.3. Weryfikacja kryteriów ciągliwego pękania
2.4. Propozycja kryterium ciągliwego pękania próbek z karbami
Podsumowanie

3. Badania doświadczalne trwałości zmęczeniowej stopów aluminium
Wprowadzenie
3.1. Badania eksperymentalne wytrzymałości i trwałości zmęczeniowej
w warunkach jednoosiowych obciążeń niskocyklowych
3.2. Doświadczalne badania trwałości zmęczeniowej stopu aluminium
EN AW 2007 w warunkach złożonego stanu obciążenia
3.3. Badania doświadczalne trwałości zmęczeniowej stopu aluminium
EN AW 2024 T3 w zakresie obciążeń niskocyklowych
w podwyższonej temperaturze
3.4. Doświadczalne badania trwałości zmęczeniowej stopu aluminium
EN AW 2024T3 w warunkach złożonego stanu obciążenia
w podwyższonej temperaturze
Podsumowanie

4. Modelowanie kumulacji uszkodzeń zmęczeniowych
Wprowadzenie
4.1. Modelowanie kumulacji uszkodzeń zmęczeniowych
w warunkach złożonych obciążeń niskocyklowych
4.2. Modelowanie kumulacji uszkodzeń zmęczeniowych
w warunkach jednoosiowych obciążeń niskocyklowych
w podwyższonej temperaturze
4.3. Modelowanie kumulacji uszkodzeń zmęczeniowych w warunkach
złożonych obciążeń zmęczeniowych w podwyższonej temperaturze
Podsumowanie

5. Wytrzymałość i trwałość zmęczeniowa materiałów porowatych
na implanty otrzymywanych metodą metalurgii proszków
na przykładzie stali 316L
Wprowadzenie
5.1. Przygotowanie próbek
5.2. Stanowisko badawcze
5.3. Testy monotonicznego rozciągania próbek
ze spieków porowatych stali 316L
5.4. Badania zmęczeniowe próbek ze spieków porowatych stali 316L

Podsumowanie

Bibliografia

Streszczenie

Summary

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier