TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI KONCEPCJE MODELE METODY autor: ANDRZEJ WILK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI KONCEPCJE MODELE METODY

Wersja papierowa
Autor: ANDRZEJ WILK
Wydawnictwo: WYŻSZA SZKOŁA LOGISTYKI
ISBN: 978-83-62285-03-7
Liczba stron: 247
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2010 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
54,90 zł 49,40 zł

We współczesnym świecie przedsiębiorstwa logistyczne to system stanowiący krwioobieg gospodarki. Niezawodne i sprawne funkcjonowanie tego systemu zależy w znacznej mierze od właściwego doboru, motywowania oraz doskonalenia pracowników i kierowników, a więc - od właściwego zarządzania zasobami ludzkimi.
W zamierzeniu autora, niniejsza książka ma być podręcznikiem uwzględniającym w szczególności takie zagadnienia jak: kapitał ludzki, uwarunkowania kulturowe procesów pracy i zarządzania, niuansowanie metody rekrutacji i selekcji, społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa, specyficzne metody funkcjonowania organizacji przyszłości, a także role pracowników wydziałów zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach. Książka została napisana z myślą o studentach Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, a także o absolwentach tej uczelni, pracujących w przedsiębiorstwach związanych z logistyką.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Kapitał ludzki i zasoby ludzkie przedsiębiorstwa
1. Geneza koncepcji kapitału ludzkiego
2. Geneza koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi
3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
4. Polityka zarządzania zasobami ludzkimi a strategia rynkowa przedsiębiorstwa
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi a etapy cyklu życia przedsiębiorstwa

Rozdział II
Kierownik, przedsiębiorca, przywódca
1. Kierownik (menedżer) a przedsiębiorca
2. Menedżer a przywódca
3. Potrzeba przywództwa w państwie i w organizacji
4. Przywództwo transakcyjne
5. Przywództwo transformacyjne
6. Kierowanie i przywództwo w organizacjach non-profit
7. Style zarządzania i przywództwa
8. Zespoły kierownicze. Zasady Mereditha Belbeina

Rozdział III
Kultury narodowe i organizacyjne
1. Kultury narodowe. Klasyfikacje kultur narodowych według Geerta Hofstede‘a
2. Kultury organizacyjne
2.1. Typologia kultur organizacyjnych według Geerta Hofstede‘a
2.2. Zidentyfikowanie kultury organizacyjnej i jej zmiana
2.2.1. Skonkretyzowanie wiedzy o dotychczasowej kulturze organizacyjnej
2.2.2. Zmiana kultury organizacyjnej
3. Klimat organizacyjny firmy

Rozdział IV
Marketing personalny i planowanie zasobów ludzkich
1. Cele i etapy planowania zasobów ludzkich
2. Prognozowanie popytu
3. Modelowanie
4. Prognozowanie podaży
5. Plany działania
5.1. Plan wariantów zastępujących zatrudnienie w pełnym wymiarze godzin
5.2. Plan zmniejszania zatrudnienia (downsizing)

Rozdział V
Rekrutacja i selekcja
1. Etapy rozwoju człowieka według Edgara Scheina i G. Sheehy‘ego
2. Zapotrzebowanie na nowych pracowników
3. Opis miejsca pracy i specyfikacja osobowa
4. Analiza miejsca pracy
5. Systemy kwalifikacji cech osobowych
5.1. Siedem punktów A. Rodgera
5.2. Pięć punktów J. Munro-Frasera
5.3. Kryteria kompetencji
5.4. Ogólna specyfikacja personelu Bradforda D. Smarta
5.5. Przykład specyfikacji osobowej połączonej z "punktowaniem" cech
(specjalista techniczny - inżynier)
5.6. Przykład specyfikacji osobowej o zmniejszonej liczbie cech
(sprzedawca w domu towarowym)
6. Metody i techniki rekrutacji
6.1. "Przyciąganie" kandydatów
6.2. Korzystanie z agencji doradztwa personalnego
7. Metody i techniki selekcji
7.1. Selekcja ofert
7.2. Przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów
7.2.1. Rodzaje wywiadów
7.2.2. Przygotowanie do wywiadów
7.2.3. Przeprowadzenie wywiadów
7.2.4. Wywiad pogłębiony
7.2.5. Testy psychometryczne
7.2.6. Analiza grafologiczna
7.2.7. Sprawdzanie referencji
7.2.8. Ostateczny wybór, zatrudnienie i wprowadzenie do firmy nowego pracownika

Rozdział VI
Rozwój i kształtowanie karier zawodowych menedżerów i pracowników
1. Cztery etapy kariery zawodowej
2. System mentorski (mentoring)
3. Dwoista "drabina" kariery
4. "Szklany sufit"
5. Planowanie sukcesji
6. Programowanie kariery zawodowej - ścieżka kariery
7. Pracownicy "na płaskowyżu"
8. Oceny pracowników

Rozdział VII
Etyka biznesu i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
1. Prawo i etyka
2. "Opłacalność" etyki
3. Strony zainteresowane pomyślnym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa
4. Milton Friedman i Peter F. Drucker o społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstwa
5. Reformiści i konserwatyści
6. Zarządzanie proaktywne
7. Przedsiębiorstwo a społeczeństwo-relacje władzy
8. Wytyczne działania, czy przejawy public relation?

Rozdział VIII
Motywacja i motywowanie
1. Ewolucja poglądów na motywację
2. Niektóre teorie motywacji
2.1. Hierarchia potrzeb według Abrahama Masłowa
2.2. Hierarchia potrzeb według Claytona Alderfera (model ERG)
2.3. Dwuczynnikowa teoria Fredericka Herzberga - motywatory i czynniki higieny
2.4. Teoria Dawida C. McClellanda
2.5. Teoria wzmocnienia Burrhusa F. Skinnera
3. System motywowania

Rozdział IX
Uczenie się i szkolenie
1. Cykl i style uczenia się
2. Dziesięć warunków skutecznego uczenia się
3. Samodzielne uczenie się
4. Proces szkolenia
5. Analiza potrzeb szkoleniowych
6. Przygotowanie programów szkoleniowych
7. Priorytety szkoleniowe
7.1. Komunikacja indywidualna
7.2. Kreatywność
7.3. Praca zespołowa
8. Ocena skuteczności szkolenia
9. Organizacje uczące się

Rozdział X
Systemy wynagrodzeń - nowe kierunki i formy
1. Kafeteryjna forma wynagrodzeń
2. Szerokie kategorie
3. Kryteria wyboru systemu wynagrodzeń
4. Płace uzależnione od funkcjonowania pracownika w firmie (organizacji)
5. Systemy uwzględniające udział w zyskach lub w korzyściach
i akcjonariat pracowniczy. Plan Scanlona
6. Systemy wynagradzania za wiedzę i umiejętności

Rozdział XI
Kierownicy i pracownicy w organizacjach przyszłości
1. Organizacje przyszłości i ich specyfika
2. Nowe paradygmaty zarządzania organizacjami
3. Zarządzanie zaufaniem

Rozdział XII
Wydział zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie
1. Kto uczestniczy w zarządzaniu zasobami ludzkimi (personelem)?
2. Jakie role powinni spełniać w firmie profesjonaliści personalni?
3. Modele zarządzania personelem
4. Miejsce głównego menedżera personalnego i wydziału personalnego
w strukturze firmy
5. Przykładowe opisy stanowisk pracy profesjonalistów personalnych
5.1. Opis stanowiska pracy dyrektora personalnego
wchodzącego w skład zarządu firmy
5.2. Opis stanowiska pracy dyrektora personalnego
5.3. Specjalista do spraw personalnych - opis stanowiska pracy, definicja roli, specyfikacja osobowa oraz analiza czynności

Rozdział XIII
Europejskie standardy zarządzania zasobami ludzkimi
1. Regulacje prawne dotyczące warunków pracy
2. Normy i kryteria ergonomiczne
3. Standardy w zakresie ustawicznego (permanentnego) kształcenia personelu
4. Standardy europejskie dotyczące płacy minimalnej
5. Standardy społecznej odpowiedzialności dotyczące zasobów ludzkich
5.1. Prawa człowieka jako przesłanki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wobec pracowników
5.2. Dokumenty europejskie
5.3. Mierniki oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6. Praca zawodowa kobiet
6.1. Problem zatrudnienia kobiet według Strategii Lizbońskiej
6.2. Elastyczne formy zatrudnienia

Zakończenie

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier