TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ADMINISTRACJA I ZARZĄDZANIE 2 PERSPEKTYWA SPOŁECZNA I ORGANIZACYJNA autor: ANDRZEJ POTOCZEK, IRENEUSZ PYRZYK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ADMINISTRACJA I ZARZĄDZANIE 2 PERSPEKTYWA SPOŁECZNA I ORGANIZACYJNA

Wersja papierowa
Wydawnictwo: WSHE WŁOCŁAWEK
ISBN: 978-83-61609-34-6
Liczba stron: 301
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
41,90 zł 37,70 zł

Niniejsza książka jest kontynuacją poprzedniego opracowania, noszącego ten sam tytuł, przygotowanego w 2011 r., odnoszącego się do społecznych i organizacyjno-prawnych aspektów funkcjonowania współczesnej administracji. Publikacja zawiera przegląd szerokiego zakresu zagadnień istotnych z punktu widzenia administracji publicznej odpowiedzialnej za proces zarządzania rozwojem jednostki terytorialnej. Szczególnie wiele miejsca poświęcono społecznym aspektom rozwoju lokalnego jako ważnego obszaru aktywności administracji. Podnoszona jest też kwestia innowacyjności w działaniach na rzecz rozwoju, jak też dostrzega się potrzebę wdrażania i rozwijania innowacyjnych form i metod działania administracji. W konsekwencji wpływa to na poziom konkurencyjności jednostki terytorialnej, co autorzy wyraźnie podkreślają w swoim opracowaniu. Należy zwrócić uwagę na poruszane w książce zagadnienia dotyczące specyfiki oraz uwarunkowań współczesnej administracji. Istotne są także aspekty związane z poprawą jakości usług publicznych oraz zapewnienia większej skuteczności działań administracji publicznej. Publikacja odnosząc się do wymogów współczesnej administracji oraz związanej z tym sylwetki społeczno-zawodowej urzędnika w dużej mierze może być pomocna w kształtowaniu zawodowych i społecznych umiejętności pracowników administracji publicznej na poziomie lokalnym i regionalnym.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział pierwszy
SPOŁECZNA PERSPEKTYWA ROZWOJU LOKALNEGO
I REGIONALNEGO (Andrzej Potoczek)
1. Społeczno-kulturowy wymiar samorządu terytorialnego
2. Społeczne współdziałanie w procesie rozwoju
3. Społeczne uwarunkowania rozwoju
4. Społeczno-gospodarcze aspekty procesu rozwoju
5. Aktywizacja społeczności lokalnej i regionalnej na rzecz rozwoju
społeczno-gospodarczego
6. Terytorialny system społeczny w kształtowaniu procesu rozwojowego
7. Społeczność lokalna a zmiany układu terytorialnego
8. Podstawowe cele i metody rozwoju społeczności lokalnych
9. Środowisko społeczne jako kreator rozwoju lokalnego

Rozdział drugi
NIEKTÓRE PROBLEMY KSZTAŁTOWANIA 1 WYKORZYSTYWANIA
KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO W ROZWOJU
JEDNOSTKI TERYTORIALNEJ (Ireneusz Pyrzyk)
1. Wiedza i umiejętności jako czynnik wspierania rozwoju
2. Kwalifikacje pracowników administracji publicznej w kontekście zadań
związanych z zarządzaniem rozwojem
3. Urzędnik jako animator społeczny
4. Kształtowanie się modelu pracownika administracji publicznej
5. Kapitał społeczny - zarys problemu
6. Kapitał społeczny i jego znaczenie dla rozwoju

Rozdział trzeci
INNOWACJA W PROCESIE ROZWOJU JEDNOSTKI TERYTORIALNEJ
(Andrzej Potoczek)
1. Pojęcie innowacji - innowacyjności
2. Innowacyjność jako czynnik rozwoju
2.1. Związek jednostek samorządu terytorialnego z innowacjami
2.2. Zinstytucjonalizowane ramy regionalnej polityki innowacyjnej
2.3. Zadania samorządu województwa na rzecz rozwoju innowacji
2.4. Innowacje w zarządzaniu rozwojem
3. Regionalne strategie innowacji jako instrument zarządzania rozwojem
4. Województwo regionem wiedzy
4.1. Budowa regionalnego potencjału innowacyjnego
4.2. Samorząd województwa jako inicjator i koordynator działań
na rzecz rozwoju innowacji
5. Społeczny i edukacyjny wymiar kształtowania regionalnego
systemu innowacji
6. Problemy rozwoju potencjału innowacyjnego regionów
7. Zarządzanie innowacją w regionie
8. Kreatywność i innowacje w funkcjonowaniu organizacji
9. Zarządzanie wiedzą jako instrument rozwoju lokalnego i regionalnego
10. Wybrane aspekty współpracy sfery nauki i gospodarki

Rozdział czwarty
KONKURENCYJNOŚĆ JAKO PRZESŁANKA ROZWOJU
JEDNOSTKI TERYTORIALNEJ (Andrzej Potoczek)
1. Istota konkurencyjności
2. Czynniki konkurencyjności
3. Przestrzenne odniesienia konkurencyjności
4. Działania samorządów terytorialnych na rzecz konkurencyjności
gmin i regionów
5. Strategiczne uwarunkowania wzrostu konkurencyjności w skali lokalnej
i regionalnej
6. Strategia jako instrument podnoszenia konkurencyjności
jednostki terytorialnej
7. Problem konkurencyjności jednostek terytorialnych
7.1. Przedmiotowa i podmiotowa konkurencyjność jednostek terytorialnych
7.2. Elementy konkurencyjności
8. Konkurencyjność regionów
9. Wybrane zagadnienia marketingu terytorialnego jako czynnika budowania
przewagi konkurencyjnej w jednostkach samorządu terytorialnego
9.1. Wyodrębnienie się marketingu terytorialnego
9.2. Marketing terytorialny zewnętrzny i wewnętrzny
9.3. Instrumenty marketingu terytorialnego
9.4. Produkt marketingowy
9.5. Strategia produktu jednostki terytorialnej
10. Budowanie systemu marketingowego w strukturze jednostki samorządowej
10.1. Marketing w budowaniu wizerunku jednostki terytorialnej
10.2. Aspekty rozpatrywania marketingu terytorialnego
10.3. Cele marketingu terytorialnego
10.4. Marketing terytorialny a inne dziedziny wiedzy marketingowej
10.5. Poziomy marketingu terytorialnego
11. Czynniki wpływające na budowę wizerunku jednostki terytorialnej
12. Instrumenty marketingu usług komunalnych

Rozdział piąty
WYBRANE ZAGADNIENIA SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO ROZWOJU
JEDNOSTEK TERYTORIALNYCH (Andrzej Potoczek)
1. Polityka rozwoju lokalnego
2. Teoretyczne podstawy rozwoju lokalnego gmin
2.1. Samorząd gminny jako podmiot zarządzający gospodarką lokalną
2.2. Wybrane problemy polityki gospodarczej gminy
3. Polityka regionalna jako część polityki rozwoju
4. Rola samorządu terytorialnego w procesie rozwoju lokalnego
5. Specyfika rozwoju i jego uwarunkowania
6. Kategoria zasobów w procesie rozwoju wspólnoty samorządowej

Rozdział szósty
ORGANIZACJE POZARZĄDOWI‘JAKO TRZECI EILAR DEMOKRATYZACJI
ŻYCIA SPOŁECZNEGO (Ireneusz Pyrzyk)
1. Uwagi wstępne
2. Pojęcie organizacji
3. Organizacje pozarządowe
3.1. Rys historyczny
3.2. Pojęcie i funkcje organizacji pozarządowych
3.3. Podstawy prawne i finansowanie organizacji pozarządowych
3.4. Wolontariusze
4. Filary demokracji

ZAŁĄCZNIKI

LITERATURA WYKORZYSTANA

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier