TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE  autor: ANDRZEJ PANASIUK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE

Wersja papierowa
Wydawnictwo: PRESSCOM
ISBN: 978-83-65611-37-6
Liczba stron: 429
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2017 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
128,00 zł 115,20 zł

Prawidłowa realizacja zadań publicznych w formie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) sprawia wiele problemów obu stronom umowy partnerskiej. Niejasne przepisy - w połączeniu z niewystarczającym przygotowaniem merytorycznym i doświadczeniem osób, które mogłoby zaangażować się w projekt - sprawiają, że polskie instytucje i firmy rzadko decydują się na taką formę współpracy. Dzięki tej książce dowiedzą się, jak sprawnie i efektywnie wykorzystywać PPP, unikając błędów na poszczególnych etapach realizacji projektów.

Autor radzi m.in., jak wybrać właściwego partnera prywatnego, podpisać korzystną dla obu stron umowę partnerską i prawidłowo podzielić zadania i ryzyko pomiędzy partnerów przedsięwzięcia. Odpowiada przy tym na pytania:
- Jakie przedsięwzięcia mogą być realizowane w ramach PPP?
- Jak sprawdzić, czy dana inwestycja będzie opłacalna w formule PPP?
- Czym różni się PPP od koncesji na roboty budowlane i usługi oraz od klasycznej prywatyzacji?
- Jakie środki ochrony prawnej przysługują partnerom prywatnym?
- Jak wybrać właściwy model realizacji projektu i najlepszy rodzaj płatności?
- Jakie kryteria oceny ofert są stosowane w PPP?

Opracowanie jest skierowane do osób zajmujących się przygotowaniem i prowadzeniem projektów PPP, kierowników jednostek sektora finansów publicznych i przedstawicieli firm zainteresowanych współpracą z sektorem publicznym w ramach PPP.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1.
Rozwój idei partnerstwa publiczno-prywatnego na świecie

Rozdział 2.
Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce. Rozwój i perspektywy

Rozdział 3.
Zinstytucjonalizowane formy realizacji projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym
3.2.1. Pojęcie partnerstwa publiczno-prywatnego
3.3. Regulacje prawne koncesji na roboty budowlane lub usługi
3.4. Regulacje prawne prawa zamówień publicznych
3.4.1. Wykorzystanie prawa zamówień publicznych do nawiązania współpracy międzysektorowej

Rozdział 4.
Partnerstwo społeczne

Rozdział 5.
Klasyczne zamówienia publiczne, koncesje na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwo publiczno-prywatne - terminologiczny chaos
5.1. Forma wynagrodzenia
5.2. Element ryzyka
5.3. Inne elementy wyróżniające poszczególne instytucje prawne

Rozdział 6.
Charakterystyka stron współpracujących w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego
6.1. Przedmiot partnerstwa publiczno-prywatnego - zadania publiczne
6.2. Próba definicji

Rozdział 7.
Partnerstwo publiczno-prywatne a prywatyzacja usług publicznych

Rozdział 8.
Efekty społeczne projektów partnerstwa publiczno-prywatnego

Rozdział 9.
Istotne elementy partnerstwa publiczno-prywatnego
9.1. Value for money, czyli najlepszy stosunek wartości do ceny w projektach realizowanych w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego
9.2. Jakość świadczonych usług publicznych
9.3. Współpraca
9.4. Negocjacje jako narzędzie budowania dobrego partnerstwa
9.5. Właściwy dobór ludzi do projektów partnerstwa publiczno-prywatnego

Rozdział 10.
Formy i mechanizmy płatności w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
10.1. Płatność za dostępność
10.2. Opłaty od użytkowników końcowych

Rozdział 11.
Ryzyko w przedsięwzięciach partnerstwa publiczno-prywatnego
11.1. Uwagi wstępne
11.2. Zarządzanie ryzykiem
11.3. Próba klasyfikacji ryzyka w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
11.4. Optymalizacja ryzyka przedsięwzięcia
11.5. Potencjalne rodzaje ryzyka występujące w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego
11.5.1. Ryzyko budowy
11.5.2. Ryzyko popytu
11.5.3. Ryzyko dostępności
11.5.4. Ryzyko zmiany kursu walutowego
11.5.5. Ryzyko wartości rezydualnej
11.5.6. Reputacja państwa - ryzyko polityczne

Rozdział 12.
Formy realizacji przedsięwzięć partnerskich
12.1. Build-Operate-Transfer
12.2. Build-Transfer-Operate
12.3. Design-Build-Finance-Operate
12.4. Build-Own-Operate
12.5. Operations and Managing Contracts
12.6. Warp Around Addition
12.7. Metody pasywne

Rozdział 13.
Kształtowanie zasad odpowiedzialności w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego

Rozdział 14.
Polityka władz publicznych w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego
14.1. Przyczyny konieczności programowania działań w obszarze realizacji zadań publicznych
14.2. Planowanie działań w obszarze partnerstwa publiczno-prywatnego
14.3. Edukacja społeczeństwa w zakresie realizowanych usług publicznych

Rozdział 15.
Zaangażowanie finansowe partnerów w projekty realizowane w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego - mechanizmy wsparcia

Rozdział 16.
Dodatkowe efekty partnerstwa publiczno-prywatnego

Rozdział 17.
Schemat działania w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego
17.1. Wstępne analizy dotyczące zasadności realizacji przedsięwzięcia w modelu partnerstwa publiczno--prywatnego
17.2. Etap opracowania dokumentacji przetargowej oraz przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zmierzającego do wyboru partnera prywatnego
17.3. Elastyczne kształtowanie kryteriów wyboru partnera prywatnego
17.4. Etap świadczenia usługi publicznej

Rozdział 18.
Modelowe rozwiązania partnerstwa publiczno-prywatnego na świecie
18.1. PPP w Wielkiej Brytanii
18.2. PPP we Francji
18.3. PPP w Niemczech
18.4. PPP w Kanadzie
18.5. PPP w USA
18.6. PPP w Hiszpanii
18.7. PPP w Brazylii
18.8. PPP na Ukrainie

ZAKOŃCZENIE

Orzecznictwo

Bibliografia

Akty prawne

Skorowidz

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier