TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: EVENT W ŻYCIU SPOŁECZNYM I RELIGIJNYM PERSPEKTYWA SOCJOLOGICZNA autor: AGNIESZKA ZDUNIAK
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

EVENT W ŻYCIU SPOŁECZNYM I RELIGIJNYM PERSPEKTYWA SOCJOLOGICZNA

Wersja papierowa
Wydawnictwo: UWM
ISBN: 978-83-8100-097-0
Liczba stron: 302
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2018 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
39,90 zł 35,90 zł

Autorka prezentowanej monografii opisuje zjawisko eventów - wielkich zgromadzeń masowych, które zyskują coraz większe znaczenie w różnych sferach życia społecznego, np. w sferze polityki, ekonomii, religii. Stawia tezę, że event to coś daleko więcej niż tylko kolejny produkt kultury popularnej. Zarówno treści stające się jego przedmiotem, jak i forma, w jakiej są przekazywane, mówią wiele o kulturze ponowoczesnej: o hierarchii wartości - mniej o wartościach uroczystych, nieco więcej o odczuwanych i realizowanych; o normach obowiązujących na co dzień i sposobie, w jaki mogłyby być zmodyfikowane, aby czynić życie społeczne bardziej przyjaznym; o celach i dążeniach ponowoczesnego człowieka, o jego poczuciu estetyki, które różni się bardzo od form dawniejszych, ponieważ każda epoka definiuje na nowo to, co jest piękne i godne uwagi. Wreszcie o pewnych stałych antropologicznych, takich jak tęsknota za przebywaniem w bliskości innych, podejmowania wraz z nimi wspólnych działań, stawania się częścią zbiorowości złączonej wspólnymi poglądami i uczuciami, społecznego potwierdzania znaczeń. Ale także o lęku przed zbytnią bliskością, odpowiedzialnością, przed inwestowaniem czasu i pracy w podtrzymywanie międzyludzkich więzi; o skłonności do instrumentalnego traktowania zdarzeń i ludzi; o poczuciu zniechęcenia, zagubienia i dezorientacji oraz tendencji do kompensacji banalności życia poszukiwaniem wciąż nowych stymulatorów; o tym, że ekonomiczny punkt widzenia kształtuje mentalność człowieka ponowoczesnego. Eventy stanowią odbicie najważniejszych tendencji kulturowych, nie tylko tych, które ze społecznego punktu widzenia są dobre i pożądane. Stanowią rodzaj zwierciadła, w których może przejrzeć się ponowoczesne społeczeństwo, uświadamiając sobie te zasady swojego funkcjonowania, z których istnienia być może nie do końca zdaje sobie sprawę. Stwarzają dzięki temu przestrzeń do refleksji nad formami życia społecznego i społeczną hierarchią wartości.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zachowania i działania zbiorowe oraz miejsce eventów
w ich obrębie
1.1. Klasyczne interpretacje zachowań zbiorowych: teoria konwergencji
i teoria transformacji
1.2. Zachowania zbiorowe w ujęciu socjologicznym
1.3. Recepcja koncepcji zachowań zbiorowych w socjologii polskiej
1.4. Event - próba klasyfikacji zjawiska w obrębie zachowań zbiorowych

Rozdział 2. Definicje eventu
2.1. Etymologia pojęcia "event"
2.2. Eventy w marketingu
2.3. Święto w ujęciu socjologicznym
2.4. Event a święto - próba wyodrębnienia kategorii
2.5. Definicje i cechy eventu

Rozdział 3. Eventy w strukturze nowoczesnego społeczeństwa
3.1. Dyferencjacja funkcjonalna uersus potrzeba orientacji i stanowienia
tożsamości
3.2. Indywidualizacja uersus tęsknota za wspólnotą
3.3. Racjonalizacja uersus potrzeba ekspresji emocji
3.4. Wpływ ideologii konsumpcyjnej
3.5. Eventy w kulturze ponowoczesnej

Rozdział 4. Eventy w sferze religii
4.1. Tendencje społecznego rozwoju a religia
4.2. Eventy religijne w Polsce i na świecie
4.3. Eventy religijne jako element nowego modelu religijności

Zakończenie

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier