TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: INTERESARIUSZE W PRZEDSIĘWZIĘCIACH INFRASTRUKTURY DROGOWEJ I KOLEJOWEJ autor: AGNIESZKA ŁUKASIEWICZ
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

INTERESARIUSZE W PRZEDSIĘWZIĘCIACH INFRASTRUKTURY DROGOWEJ I KOLEJOWEJ

Wersja papierowa
Wydawnictwo: INSTYTUT BADAWCZY DRÓG I MOSTÓW
ISBN: 978-83-89252-09-8
Liczba stron: 86
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
126,00 zł 113,40 zł

Wydawnictwo stanowi podręcznik dobrych praktyk postępowania dla zarządzających projektami infrastrukturalnymi. Ujęto w nim wiele przykładów realizacji przedsięwzięć drogowych i kolejowych, w czasie których zastosowano innowacyjne metody organizacji i zarządzania projektem z uwzględnieniem
komunikacji z interesariuszami i ich udziału w kształtowaniu zakresu rzeczowego tych przedsięwzięć. Zarządzanie relacjami z interesariuszami jest stosunkowo nową dziedziną wiedzy, rozwiniętą w Europie Zachodniej w latach dziewięćdziesiątych.

W pierwszej części ukazano tło historyczne oraz aspekty makroekonomiczne rozwoju infrastruktury transportowej, w tym wydatki ponoszone na jej rozbudowę w stosunku do produktu krajowego brutto zarówno przez kraje rozwijające się, jak i rozwinięte. Przedstawiono korzyści ekonomiczne i organizacyjne wynikające ze sprawnego zarządzania projektami infrastrukturalnymi, w których kształtowanie relacji z interesariuszami (czyli osobami mającymi wpływ na przedsięwzięcie lub takimi, na które dane przedsięwzięcie oddziałuje) było odpowiednio umiejętnie zrealizowane.

W kolejnych rozdziałach omówione zostały przykłady dobrych praktyk komunikacji z interesariuszami z kraju i zagranicy oraz konkretne, przygotowane do użycia narzędzia, które można zastosować przy realizacji poszczególnych faz przedsięwzięć infrastruktury drogowej i kolejowej. Ze względu na złożoność takich inwestycji, dla każdej z jej faz (od projektowania celów zaczynając, na budowie kończąc) podano studia przypadków, które wskazują na nowe, nieoczywiste podejście do zarządzania projektami, przyczyniające się do skutecznego osiągnięcia rezultatów.

SPIS TREŚCI

Streszczenie/Abstract

PRZEDMOWA

1. WSTĘP

2. ZNACZENIE I SPECYFIKA PRZEDSIĘWZIĘĆ
INFRASTRUKTURY TRANSPORTOWEJ

3. METODOLOGIA BADAŃ

4. ROLA INTERESARIUSZY W PROCESACH
DECYZYJNYCH
4.1. Aspekty prawne
4.2. Aspekty organizacyjne

5. IDENTYFIKACJA I ANALIZA POSTAW,
CHARAKTERYSTYKA INTERESARIUSZY
5.1. Wprowadzenie
5.2. Znaczenie przeprowadzania analiz interesariuszy
5.3. Identyfikacja interesariuszy
5.4. Przygotowanie mapy interesariuszy
5.5. Identyfikacja postaw, potrzeb i relacji
w poszczególnych grupach interesariuszy
5.6. Przygotowanie własnego planu postępowania
wobec interesariuszy

6. DOBRE PRAKTYKI (BEST PRACTICES) ORAZ
WIEDZA NABYTA (LESSONS LEARNT)
6.1. Planowanie celów i zakresu przedsięwzięcia infrastrukturalnego
6.2. Analiza oczekiwań interesariuszy
6.3. Organizacja i realizacja przedsięwzięcia
6.4. Ograniczanie ryzyka
6.5. Zawieranie umów
6.6. Porozumienie społeczne oraz proces konsultacji

7. NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE
KONTAKTY Z INTERESARIUSZAMI
7.1. Zaangażowanie ekspertów i lokalnych autorytetów
7.2. Włączenie w proces konsultacji organizacji społecznych
7.3. Stosowanie działań mających na celu większy
udział interesariuszy w procesie decyzyjnym
7.3.1. Listy
7.3.2. Plakaty
7.3.3. Ulotki
7.3.4. Gazetka/biuletyn
7.3.5. Telefony
7.3.6. Programy radiowe i TV
7.3.7. Internet
7.3.8. Forum intemetowe
7.3.9. Badania ankietowe
7.3.10. Wystawa
7.3.11. Centrum informacyjne
7.3.12. Sesje informacyjne i instruktażowe
7.3.13. Spotkania publiczne
7.3.14. Udział w istotnym wydarzeniu
7.3.15. Wydarzenie weekendowe

8. PODSUMOWANIE

Bibliografia

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier