TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: ZNACZENIE CZŁONKOSTWA POLSKI W INTERPOLU DLA FUNKCJONOWANIA POLICJI autor: ADRIAN SZUMSKI
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • Od 11,00 zł
  • 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł

ZNACZENIE CZŁONKOSTWA POLSKI W INTERPOLU DLA FUNKCJONOWANIA POLICJI

Nowość
Wersja papierowa
Wydawnictwo: ARBORETUM
ISBN: 978-83-62563-62-3
Liczba stron: 205
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2018 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
52,90 zł 47,60 zł

Niniejsza monografia porusza kwestię znaczenia członkostwa w Interpolu dla funkcjonowania Policji w Polsce. Problematyka ta jest istotna z kilku względów. Przede wszystkim wynika to z coraz bardziej dynamicznie rozwijającej się międzynarodowej współpracy policyjnej, która z kolei stanowi rezultat pojawiania się nowych zagrożeń przestępczością oraz umiędzynarodawiania się działalności grup przestępczych, a nawet pojedynczych przestępców. Większa otwartość granic oraz upowszechnianie się nowoczesnych technologii, ułatwiających komunikowanie się, oprócz korzyści przynoszonych uczciwym obywatelom, stanowią niestety także czynniki ułatwiające działalność przestępczą. Sytuacja ta wymusza wręcz konieczność kooperacji państw w dziedzinie walki z przestępczością, co przyjmuje postać zarówno zawierania umów bilateralnych i multilateralnych dotyczących tego zagadnienia, jak też tworzenia form instytucjonalnych, w postaci międzynarodowych organizacji, zajmujących się zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości. Wśród tych organizacji, doniosłą rolę odgrywa Interpol, który pomimo pojawienia się szeregu inicjatyw regionalnych, nadal zapewnia swoim państwom członkowskim unikalne możliwości, niedostępne w ramach innych form współpracy międzynarodowej, a jego działalność przekłada się na konkretne efekty.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział I
Interpol - organizacja międzynarodowej współpracy policyjnej
1. Uwagi ogólne
2. Cel działania Interpolu
3. Funkcje Interpolu
4. Struktura organizacyjna Interpolu
4.1. Zgromadzenie Ogólne
4.2. Komitet Wykonawczy
4.3. Sekretariat Generalny
4.4. Krajowe Biura Interpolu
4.5. Komisja Kontroli Kartotek Interpolu
5. Podsumowanie

Rozdział II
Współdziałanie Polski
z Międzynarodową Komisją Policji Kryminalnych
i z Interpolem przed 1990 rokiem - rys historyczny
1. Współdziałanie Polski z Międzynarodową Komisją Policji Kryminalnych
w okresie XX-lecia międzywojennego
2. Zawieszenie współpracy i ponowne przystąpienie Polski do Interpolu
3. Podsumowanie

Rozdział III
Kształtowanie się ram współpracy Polski z Interpolem po 1990 roku
1. Uwagi ogólne
2. Proces tworzenia Krajowego Biura Interpolu
3. Włączenie terenowych jednostek Policji do współdziałania
w ramach Interpolu
4. Podsumowanie

Rozdział IV
Aktualne aspekty uczestnictwa Policji w Interpolu
1. Uwagi ogólne
2. Wymiar instytucjonalny uczestnictwa Policji w Interpolu
2.1. Aktualna struktura Krajowego Biura Interpolu i jego zadania
2.2. Model współdziałania Policji z Interpolem
- centralizacja czy decentralizacja?
3. Współpraca Polski z Interpolem w działaniach operacyjnych
3.1. Wykorzystanie systemu komunikacji Interpolu 1-24/7
3.1.1. Możliwości systemu 1-24/7 i zakres jego dostępności
3.1.2. Zasadnicze obszary wykorzystania systemu 1-24/7
A. Uwagi ogólne
B. Bezpośrednia wymiana informacji
między Krajowymi Biurami Interpolu
C. Wykorzystanie systemu not i dyfuzji Interpolu
D. Korzystanie z baz danych i specjalistycznych rejestrów
Interpolu
E. Wykorzystanie systemu 1-24/7 a wpisy do SIS II
3.2. Udział Policji w operacjach Interpolu
3.2.1. Projekt Invex
3.2.2. Pangea
3.2.3. Black Poseidon
3.2.4. Infra
3.3. Korzystanie ze wsparcia zespołów IMEST
3.4. Podsumowanie
4. Współpraca Policji z Interpolem w działaniach pozaoperacyjnych
4.1. Udział przedstawicieli Policji w grupach roboczych Interpolu
4.1.1. Grupa robocza ds. analizy kryminalnej
4.1.2. Grupa robocza ds. projektu Store-Stocar
4.1.3. Grupa robocza ds. zwalczania handlu kobietami
w celu ich seksualnego wykorzystania
4.1.4. Grupa robocza ds. opracowywania standardów
daktyloskopijnych
4.1.5. Grupa robocza ds. podstawowego szkolenia
z zakresu daktyloskopii
4.1.6. Grupa robocza ds. elektronicznej transmisji
obrazów linii papilarnych
4.1.7. Grupa robocza ds. wykorzystywania psów policyjnych
w dochodzeniach kryminalnych
4.1.8. Grupa robocza ds. przetwarzania informacji policyjnych
kanałem Interpolu
4.1.9. Grupa ekspercka ds. kradzieży dóbr kultury
4.1.10. Grupa ekspercka ds. ustawodawstwa sportowego
działająca w ramach projektu STADIA
4.1.11. Ekspercka grupa robocza ds. ujawniania, identyfikowania
i zabezpieczania mienia
4.1.12. Grupa robocza projektu I-Checkit
4.1.13. Grupa robocza iARMS
4.2. Działalność szkoleniowa
4.2.1. Europejska Konferencja Regionalna Interpolu
4.2.2. Spotkanie Szefów Biur Interpolu Europy Północnej
4.2.3. Europejskie Spotkanie Szefów Służb Antynarkotykowych
4.2.4. Międzynarodowa Konferencja na temat
Nielegalnego Obrotu Dobrami Kultury
Skradzionymi w Europie Wschodniej i Środkowej
4.2.5. Bioterrorism International Tabletop Exercise
4.2.6. Environmental Crime Awareness Workshop
4.2.7. Interpol Awareness Seminar
4.2.8. Radiological and Nuclear Investigation Course
4.2.9. NSS Law Enforcement Counter Nuclear Smuggling
Conference
4.2.10. Interpol Chemical and Explosives Terrorism Prevention
Training Course
4.2.11. Szkolenia dla polskich prokuratorów apelacyjnych
i okręgowych
4.2.12.1-link workshop
4.3. Podsumowanie

Rozdział V
Perspektywy współpracy Polski z Interpolem
1. Współpraca z Interpolem w świetle planów i opracowań strategicznych
2. Potencjalne kierunki współdziałania w sferze operacyjnej
i pozaoperacyjnej oraz w dziedzinie instytucjonalnej
3. Podsumowanie

Wnioski końcowe

Wykaz literatury

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa EKONOMICZNA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier